Apskatot jauno RTX karšu klāstu pamanīju jaunievedumu – NVLink. Skaidra zīme tam, ka vairāku karšu konfigurācijas vēl īsti nav mirušas. Arī DX12 nāca ar solījumu par plug and play vairāku karšu sistēmās. AMD ir atstājis Crossfire zīmolu aiz muguras un koncentrējas uz mGPU, kas principā ir tas pats.

To visu sagremojot nolēmu notestēt Crossfire un mGPU atbalstu ar jaunām un ne tik jaunām spēlēm. Noteikti centīsimies līdzīgu testu veikt ar Nvidia kartēm, ja izdosies tikt pie tādām, kas atbalsta NVLink. Pārsvarā viss kas attiecas uz Crossfire un mGPU varam, vismaz spriežot pēc internetā pieejamās informācijas, vilkt paralēles ar SLI. Ja spēle atbalsta vienu, 90% gadījumu atbalsta arī otru. Izņēmumi varētu būt kādas Unreal Engine spēles, kas defoltā labāk darbojas ar zaļās komandas kartēm.

Testa sistēma

Testi tika veikti izmantojot sekojošu specifikāciju:

CPU: Core i5 6600k @ 4.7 Ghz

MB: MSI Z170A Gaming Pro Carbon

GPU: 2 x Sapphire RX 580 8GB Nitro+

RAM: 16 GB HyperX Fury 3000 Mhz

Atmiņa: HyperX Fury 250 GB SSD, 2TB Western Digital Caviar Blue

PSU: Corsair RM750i

Sintētiskie veiktspējas testi

3DMark Firestrike

Firestrike ir DX11 veiktspējas tests. Rezultātus atspoguļojām tikai no grafiskā testa. Ar divām kartēm redzam 40% lielāku veiktspēju, kas viennozīmigi nav daudz.

Varējām izvēlēties arī Time Spy, kas itkā ir DX12 veiktspējas tests, taču tam nav implementēta kārtīgs mGPU atbalsts, un tas smagi liecas zaļās komandas virzienā. Līdz ar to nav īsti objektīvs. Vairāk par to varat lasīt 3DMark paziņojumā par Time Spy

Unigine Heaven Benchmark 4.0

Ar Heaven veiktspējas testu rezultāti jau ir daudz labāki. 4K izšķirtspējā redzam 89% veiktspējas pieaugumu, 1440p tas ir 88% un iekš 1080p ir 87%. Tas viss ir pieļaujamās kļūdas robežās.

Spēles

Assasins Creed Odyssey un citas spēles, kas vienkārši nedarbojās

Protams, ka mums interesē tas, kā kartes darbojas praksē. No jaunākajām relīzēm – Assasins Creed: Oddysey un Hitman 2. Pirmajā gadijumā, veiktspējas testi zemāk, Crossfire vispār nestrādāja. Savukārt Hitman 2, kam arī vēl nav oficiāla atbalsta, bija iespējams palaist izmantojot oriģinālās spēles profilu, taču bez veiktspējas guvumiem. Izmantojot AFR iekš Crossfire profila, veiktspēja palielinājas gandrīz divas reizes, taču mani izmeta no spēles apmēram pēc 20 sekundēm. Pieņemu, ka Hitman 2, drīzumā saņems normālu Crossfire profilu, jo pirmā spēle to lieliski atbalsīja, ar gandrīz 90% veiktspējas pieaugumu.

Šeit var pieminēt arī World of Warcraft, kurš nekad oficiāli Crossfire nav atbalstījis, taču tas bija iespējams. Līdz brīdim, kad spēle saņēma DX12 atbalstu un tajā vairs nevar ieslēgt Fullscreen funkciju, kas ir kritiska, lai Crossfire darbotos.

Crysis 3

Ir interesanti redzēt ka spēle, kas iznāca 2013. gadā joprojām liek svīst jaudīgām sistēmām. Vislabāko veiktspējas pieaugumu redzam 1080p. Un tie ir veseli 94%. Tomēr kāpjot izšķirtspējai, samazinās veiktspējas jauda. Pieņemu ka tam varētu būt sakars ar to ka spēle vairs nav pirmā svaiguma un ir veidota uz DX10.

Counter Strike: Global Offensive

Šeit skaidri redzami mana procesora ierobežojumi. Protams Source dzinis īpaši labi nesadzīvo ar Crossfire, taču tā nav problēma šoreiz. Procesors vienkārši aizrijās ar kadru daudzumu.

Diablo 3

Te ir klasiskais piemērs, kad paugstinoties izšķirtspējai, paagustinās veiktspēja ar vairākām kartēm. Taču tas nav viss stāsts. Svarīgi ir pievērst uzmanību 1% zemāko kadru rādijumam. Ar tik zemiem skaitļiem, pat pie laba vidējā rādijuma, spēle ir nespēlējama, jo ļoti raustās. Diablo nekad nav bijusi labi optimizēta, tomēr pat 10% uzlabojums situāciju neglābj.

Heroes of the Storm

Šeit arī daudz neiegūstam. Papildus ar ar aktīvu CF nebija iespējams vairs nomainīt spēles izšķirtspēju. Lai gan FPS kopumā uzlabojās, spēle bija arī dažādi artefakti, kā piemēram burtu trūkums un tekstūras, kas raustijās.

Need for Speed: Payback

Šis noteikti bija pārsteigums. Parasti Frostbyte dzinis labi strādā ar Crossfire konfigurāciju. Tomēr laikam nebija pietiekoši liela pieprasījuma, pēc strādājoša CF profila.

Soulcalibur VI

Uzreiz jāsaka – spēle ir ierobežota uz 60 FPS maksimumu. FullHD monitoru īpašniekiem nebūs aktuāli, taču ar 4k – iegūstam 120%!! veiktspējas pieaugumu. Pietam gandrīz saglabājot stabilus 60 kadrus sekundē.

Shadow of the Tomb Raider

Šis ir izcils piemērs tam, kādām būtu jabūt visām DirectX 12 spēlēm. Nekādu profilu, vienkārši palaid spēli un… viss strādā. Šis bija tas solījums ar ko Microsoft nāca klajā, izsludinot DX12. Protams tas vai šī iespēja strādā ir atkarīga no spēles izstrādātāja. Tomēr ja vairums izstrādātāju optimizēs savus darbus multi-karšu konfigurācijām, mēs redzētu lielisku nākotni šādām sistēmām. 4K – 85%, 1440p – 92%, 1080p – 84%.

Sunset Overdrive

Spēle nav svaiga, taču nesen piedzīvoja relīzi uz PC platformas un tas laikam izskaidro CF profila neesamību.

Witcher 3

Šis atkal ir labs piemērs tam, kā CF būtu jāstrādā. Visai viegli nonākam Vega 56 teritorijā. Kā ierasts – starpība palielinās, palielinoties izšķirtspējai un izskaidrojums tam ir vienkāršs. Pie augstākas izšķirtspējas lielāka slodze ir video kartei un kļūstam mazāk atkarīgi no procesora.

Secinājumi

Plusi noteikti ir veiktspēja. Tā protams ir svārstīga dažreiz pat negatīva, tomēr kad CF strādā, tas ir lielisks. Ziemā būs arī siltāk!

Mīnusi protams būs lielāks troksnis un elektrības rēķins, čakarēšanās ap profiliem, ko vajadzēs uzstādīt katrai spēlei atsevišķi, ja vien nespēlējat Shadow of the Tomb Raider.

Vai ir vērts veidot multi-karšu konfigurāciju? Jā un nē. Ņemot vērā tagadējo lietoto karšu tirgu, kad šīs kartes var dabūt pat par nieka 100 eiro, pie noteikuma, ja viena jau ir un spēles ko spēlejat atbalsta CF – jā. Jā arī tad ja Jums vienkārši patīk krāmēties ap datortehniku, personīgi man šī bija pirmā pieredze ar CF un nebūt ne tā sliktākā. Ieguvu daudz jaunas informācijas. Absolūti nē, ja esat geimeris, kam vienmēr un jāiegūst labāko veiktspēju. Tad laikam būs labāk pārdot esošo 580 (vai 470, 570, 480, jo tās visas ir saderīgas CF režīmā un nav svarīgi ko saka oficiālā AMD lapa) un piemest naudiņu kam jaudīgākam.