Šoreiz pastāstīsim par ko dizegan vecu, bet nemazāk aizraujošu. Bungie (HALO sērija) un Rockstar (GTA) bastard spēli Oni.

Izstrādātājs: Bungie West
Izdevējs: Rockstar Games
Relīze: 2001. gada 26.janvāris
Cena:  25€ (rakstīšanas laikā)

Kiberpanks (Cyberpunk) kā žanrs vienmēr ir bijis veltīts specifiskai fanu grupai. Tas joprojām tiek uzskatīts par nišas žanru. Ar „Matrix” un „Ghost in shell” kiberpanks kļuva populārs 90. gadu beigās un 2000.gadu sākumā. Tagad, ar “Ghost in shell”, un Netflix seriālu “Altered Carbon”, kā arī tādas spēles kā “Deus Ex”, “Watch_Dogs” un jau pavisam drīz iznākošās “Cyberpunk 2077”, šķiet kiberpanks piedzīvo kārtējo intereses vilni. Tātad, kad var būt labāks laiks, lai apskatītu kādu Retro spēli veltītu šāi tematikai.

Konkrētāk, mēs skatīsimies uz Oni, kiberpanka spēli, kas gandrīz noteikti iedvesmojās no “Ghost in Shell”, iespējams pat vairāk nekā citi šī žanra darbi. Es ļoti labi atceros spēli, bet tas bija sen un caur bērnības prizmu. Tātad, apskatīsim, vai spēle it izturējusi laika zobu, vai arī ir zudusi līdzīgu spēļu jūrā.

Oni stāsts ir 2032. gada “tālā nākotnē”, kad pasaules tautas ir pievienojušās “Pasaules koalīcijas valdībai”, kuras kontrole sasniedz vairāk nekā 80% planētas. Tas viss šķiet diezgan bieži sastopams kiberpanka stāstos, taču spēle, izmantojot šo bāzi, spēj izveidot savu stāstu.

Pasaules iedzīvotāji tiek turēti noslēgtās pilsētās, un viņiem tiek stāstīts, ka pasaule ir klāta ar neapdzīvojamiem tuksnešiem. Turklāt viss tiek cieši novērots un uzraudzīts, un militārizēti policijas spēki patrulē ielas noziedznieku meklējumos. Tomēr viss ir (protams) ne tā, kā šķiet. Tagad es neko nesabojāšu, jo šim stāstam ir vairāki pavērsieni, kas patiesībā ir ļoti labi salikti kopā. Tas, ko es teikšu, ir tas, ka, ja jums patīk kiberpanks, jums patiks Oni stāsts.

Tomēr personāžu balsis nav lieliski ieskaņotas, un Jums būs jāizsēž cauri pamatīgam daudzumam ainu. Turklāt dialogi nav tik labi, kā es tos atceros, dažreiz tie ir ļoti uzspiesti un mazliet “ārpus tēla” it kā veinkārši nolasītu tekstu. Bet, kamēr vien Tu to spēj neievērot, iegūsi lielisku stāstu, kas personīgi man sagādāja prieku.

Kopumā spēles gaita ir tā vieta, kur Oni izceļās. Protams, ir daži negatīvi aspekti… Vispirms izskatīsim tos. Kontrole ir mazliet sarežģīta, vairāk domāju speciālu sitienu veikšana. Tas rada dažas problēmas spēles sākumposmā, bet pēc tam, kad esat pieraduši pie tās, spēles gaita ir lieliska.

Kaujas mehānika ir jautra, ar vairākiem kombo un satvērieniem , kā arī plašu ieroču klāstu, kurus var atrast visos līmeņos. Tā kā Oni savā kodolā ir beat-em-up stila spēle, zonas, kas tiek bloķētas ir standarts. Tas man liek aizdomāties par to, ka, iespējams, paļausanās uz terminālu sistēmu, lai tikt uz nākamo zonu, ir pārāk liela. Kāda cita veida sistēmas ieviešana līdz ar termināliem nebūtu lieka.

Arī ienaidnieki īpaši neatšķiras viens no otra, pēc kāda laika cīņa notiek ar pāris viena un tā paša tipa ienaidniekiem. Bet tas patiesi netraucēja un uz to nevajadzētu likt tik lielu akcentu.

Jo spēle patiešām izceļās, kad runa ir par līmeņa izpēti. Katrs spēles līmenis ir milzīgs, tajā ir daudz dažādu telpu, kas jāizpēta starp kautiņiem. Turklāt kad apgūsiet nedaudz nestandartu speciālu paņēmienu izpildi, pārējā kaujas mehānika padodas viegli. Tas nozīmē, ka tu nepavadīsi veselu mūžību, cenšoties sakaut masveida ienaidniekus. Turklāt bosa cīņas ir ārkārtīgi jautras, sākot no vienkāršām “skriešanas un šaušanas” cīņām un beidzot ar hardcore arkādes stila bosiem. Šis variants nozīmē, ka Jums nekad nekļūs garlaicīgi, cīnīties būtībā ar vienu un to pašu bossu katrā līmenī.

Visbeidzot, atceroties to, ka Oni būtībā ir beat-em-uo spēle, ir dažādi powerup’i, ko var atrast, un katrs no tiem dod atšķirīgas spējas uz īsu laika periodu.

Grafika,iespējams,ir tā joma, kurā Oni patiešām klibo, tās grafiki noteikti nav labi novecojusi. Atrašanās vietas ir plašas un diezgan tukšas, un vide ir ļoti blīva. Ņemot vērā to , ko citas spēles darīja ar vidi, šeit viss izraisa vilšanās sajūtu, bet anime stila personāžu modeļu kvalitāti, ar modu palīdzību, var uzlabot. Žēl ka to pašu nevar paveikt ar līmēņu aizpildīšanu.

Lietotāja interfeiss vismaz ir tīrs un vienkāršs. Tas nenovērš uzmanību no rīcības, bet ir pietiekami redzams, lai neaizmirstu uzmanīt savu veselību. Munīcijas skaitītājs prasīs laiku, lai pie tā pierastu, jo tas maina stilu un izkārtojumu atkarībā no tā, kuru ieroci esat aprīkojis, bet tas nav pārāk slikts.

Arī animācijas ir diezgan paviršas, it īpaši satverienu laikā. Piemēram, var satvert ienaidnieku un veikt paņēmienu suplex, bet tas izskatās ļoti stīvs un robotisks.

Oni ir diezgan veca spēle. Grafika un animācijas ir novecojušas, pat salīdzinājumā ar tā paša laika spēlēm, un līmeņa dizaina vizuālie aspekti liek cerēt uz labāko. Vispirms ir grūti pierast pie vadības, un, lai nobloķētu katra līmeņa konkrētas zonas, ir pārāk liela paļaušanās uz durvīm,kuru pamatā ir termināli.

Par spīti tam es joprojām mīlu šo spēli un ieteiktu to ikvienam cyberpunk fanam. Cīņa patiešām ir patīkama,kaut arī nedaudz vienkāršāka. Protams, Oni varbūt nav 10/10, bet tas noteikti ir slēptais dārgums, kas ir vismaz viena piegājiena vērts. Šajā laikā spēli var iegādāties no rokām. E-bay ir pieejami varianti par aptuveni 25€ (rakstīšanas laikā) . Vai cerēt uz labāko, ka GOG.COM wishlsites pieprasījumu akceptēs un tā parādīsies tur.