Atšķirībā no citām Battle Royale žanra spēlēm, Apex Legends atšķiras ar to, ka tai piemīt tāda kā pabeigtības sajūta. Žanra popularitātes dēļ esam redzējuši daudz dažādus piegājienus, no dažādiem izstrādātājiem, taču vairumam ir savi trūkumi.

Izstrādātājs: Respawn Entertainment
Izdevējs: EA
Relīze: 2019. gada 4. februārī
Cena: bezmaksas

Apex Legends koncentrējas uz vienu konkrētu lietu un dara to izcili. Tas ir komandas sacensība Battle Royale žanrā. Šobrīd ir pieejams tikai viens režīms – 20 komandas, kas sastāv no 3 spēlētājiem, sacenšas savā starpā, lai būtu pēdējie izdzīvotāji. Apex Legends paplašina komandas darbu ar dažādām interesantām mehānikām. Lielākais BR žanra trūkums ir inventāra menedžēšana, ko spēle ļoti labi atrisina, bet par to nedaudz vēlāk. Komandas veidojas no specifiskiem personāžiem, ar specifiskām spējām. Daži kopā sastrādājas labāk nekā citi, un tas dod iespēju variēt ar komandas kompozīciju. Domājiet par to līdzīgi, kā Overwatch.

Neteikšu ka Respawn Entertainment ir izgudrojuši ko jaunu, drīzāk ir paņemtas jau iecienītas spēles mehānikas, un tās tiek nedaudz uzlabotas. Komandas no gaisa piezemējas uz salas, bez jebkādiem ieročiem, kuri ir izmētāti dažādās lādes un ēkas, pa visu karti. Tad sākas cīņa, lai kļūtu par pēdējo izdzīvotāju. Nav nekādas skriešanas pa sienām, vai milzīgu robotu, taču joprojām varam redzēt, ka spēles pamatā ir Titanfall 2, ar dažiem jau pazīstamiem ieročiem un plūstošo kustību mehāniku. Taču spēles kodolā ir ciešā triju spēlētāju sadarbība.

Sākoties katrai spēlei, ir jaizvēlas kāds no 8 personāžiem (pieņemu, ka ar laiku skaits palielināsies). Tiem ir specifiskas spējas, kas izmaina spēles gaitu. Gibraltārs piemēram spēj nomest vairogu, kas pasargā sevi un komandas biedrus, Wraith veido portālus, caur kuriem veikli pārvietoties un robots Pathfinder pārvietojas cauri karti ar āķi, kas piestiprināts ķēdei jeb grappling hook.

Tas viss kopumā lieliski izceļ komandas darbu, pacik neviens personāžš nav pārāk spēcīgs un neviena prasme nav derīga vienmēr un visur. Personāži papildina viens otru un tas paver jaunu BR žanra pusi, kas iepriekš nav tikusi aplūkota.

Par inventāru runājot – vairs nav apnīcīgās inventāra menedžēšanas. Parasti BR žanra spēlēs ir daudz dažādu priekšmetu, sākot no ieročiem, to papildinājumiem, beidzot ar bruņām un medpakām. Apex Legends to visu vienkāršo. Munīcija ir kodēta ar krāsām, kas palīdz uzreiz saprast, kam paredzētas attiecīgās patronas. Ieroču papildinājumi automātiski tiek pievienoti ierocim, ja tie ir saderīgi. Ieroča maiņas gadijumā, visi saderīgie papildinājumi tiek pārvietoti uz jauno ieroci. Šī ir mehānika, kas būtu jāpieņem visām BR spēlēm. Vairāk laika šaušanai un mazāk menedžēšanai.

Īpaši vēlos izcelt spēles labāko mehāniku – ping sistēmu. Ar pogas spiedienu varam nosūtīt marķējumu uz komandas biedru ekrāniem. Pings ir arī ļoti gudrs. Varam norādīt uz specifisku lokāciju, priekšmetu un informāciju par to, kā arī tā atrašānās vietu vai pretiniekiem. Sistēma ir tik labi nostrādāta, ka ir iespējams spēlet bez jebkādas verbālas komunikācijas, un nereti tas ir daudz ātrāk un saprotamāk.

Savus komandas biedrus ir iespējams atdzīvināt. Jā kads ir gar zemi, bet vēl pie “samaņas”, ātri rīkojoties biedru var piecelt kājās. Taču, ja kāds tiek nogalināts, taču kaut viens no komandas ir dzīvs, pārējos spēlētājus var atdzīvināt. Taču ne bez riska. Ir specifiski punkti kartē, kas atgriež komandas biedrus dzīvē un ap tiem nereti patrulē citi spēlētāji. Uz šiem punktiem ir jānogādā kritušā spēlētāja baneris, taču kamēr tas tiek darīs, Jūs principā esat klajā laukā. Šī sistēma ir lielisks iemesls, lai uzkavētos spēle, nevis uzreiz to pamest pēc nāves.

Par šaušanas mehānikām īsti neko daudz piebilst nevaru, kā tikai to, ka tā ir ļoti patīkama, gluži kā Titanfall 2. Vienīgais trūkums ir mazās ieroču aptveres, kas nozīmē bieži pārlādēt. Bruņu spēlētājam ir vairāk, nekā patronu vienā aptverē. Šī iemesla dēļ esmu pamanījis, ka vairums pārvietojas ar šautenēm jeb shotgun. Tās vienkarši nodara lielākus bojājumus un ir uzticamākas tuvcīņā.

Tad vēl ir mikrotransakcijas. Spēle ir bezmaksas, līdz ar to tas nav pārsteigums. Pārsteidzoši gan ir tas, ka spēli izdod EA taču naudiņu maksāt var tikai par kosmētiskām lietām. Vai EA būtu guvuši mācību? Ja kosmētiskās lietas nav aktuālas, šo elementu ir iespējams pilnīgi ignorēt. Divi no astoņiem personāžiem gan ir slēgti, un tos var iegūt tikai sakrājot pietiekoši daudz spēles valūtas, vai iztērējot reālo naudiņu. Vienam personāžam tas vidēji prasa 15 stundas, kas īstenība neliekas briesmīgi daudz. Līdzīgi tas ir ar MOBA žanra spēlēm.

Respawn Entertainment ir apvienojuši savu šūteru pieredzi ar labākajiem BR elementiem un novērsuši žanra trūkumus. Interesantā komandas spēle ir izcils jaunievedums žanrā un ceru ka tā kļūs par neatņemamu sastāvdaļu ejot tālāk.