Ghost Recon: Breakpoint apskats

Dalīties

Atzīšos – neesmu spēli izgājis. Godīgi sakot nezinu vai vispār iziešu. Sižets nav spēles stiprā puse un nemaz nav pat vajadzīgs tam, lai to izbaudītu. Jautājums tikai vai ir kas baudāms, vai arī kārtējais AAA cashgrab?

Izstrādātājs: Ubisoft Paris
Izdevējs: Ubisoft
Relīze: 2019. gada 4. oktobris
Cena: €59.99 par standarta versiju

Auroa, Ubisoft pašu izfantazētā sala (lai izvairītos no politiskiem komentāriem), slēpj sevī ļoti daudz aktivitāšu. Tik daudz, ka sižets ātri vien paliek sekundārs, daļēji protams tādēļ, ka tas ir visai neinteresants. Ja ir dota brīvība izvēlēties darīt interesantas lietas, kas manā gadījumā bija pārliecināties cik ļoti spēles veikals ietekmē co-op un PvP. Bet visam savs laiks.

Co-Op pieredze ir visai interesanta. Spēli ar citiem itin viegli var pakārtot saviem tempiem un vēlmēm, jo varam paziņot par saviem mērķiem. Tie var būt gan sižeta misijas, gan izpēte un pat lomu spēles. Lomu spēles starp citu ir visai interesantas, jo Ghost Recon franšīze vairs nav vienkāršs FPS, tā ir 100% RPG pieredze un paši spēlētāji uzbrūkot bāzēm nereti “paliek iekš personāžiem” pat izmantojot militārus terminus.

RPG elementi, lai cik dīvaini nebūtu, spēlē ļoti spēcīgi pret vājo sižetu, jo personāža personalizēšanas iespējas ir visai apjomīgas un pakārtot, piekārtot to savām vēlmēm ir daudz interesantāk, nekā cīnīties ar spēles kampaņu. Īpaši tad ja spēlē viens, jo atšķirībā no Wildlands mums vairs nav AI komandas biedru kuri varētu asistēt. Tieši šī iemesla dēļ kampaņa reizēm var būt visai tracinoša, jo pamatā tā ir izstrādāta četru spēlētāju Co-Op un spēlētāju trūkums krietni vien sarežģī lietas. Te runa nav par sarežģītību kā tādu, bet gan faktu, ka spēlētāju trūkums liedz pieiet misijām ar konkrētiem risinājumiem.

Ja izlem spēlēt kopā ar citiem – vēlams, lai tie ir draugi. Manā gadījumā diemžēl nebija īsti ar ko spēlēt, tādēļ daudzspēlētāju režīmam nācās spēlēt ar svešiniekiem. Atskaitot Lomu Spēles, mana pieredze bija visai švaka. Reti kad izdevās sastapt, kādu kas labprātīgi komunicēja. Tu parādies bāzē, un principā katrs skrien savā virzienā, ignorējot komandas biedrus. Varbūt tas ir mans vecums, taču man vairāk jautrības sagādā spēle kopā ar kādu runājot, vismaz par to ko un kā mēs darīsim.

Lūzuma punkts – sāku spēlēt solo

Šīs sliktās pieredzes man lika pieņemt lēmumu tālāk doties solo. Par spīti tam, ka Breakpoint ir izstrādāts priekš četru spēlētāju Co-Op, tā man atvērās tieši šajā brīdī. Viena cilvēka armija.

Atšķirībā no citiem Ubisoft šūteriem un par spīti smagajiem RPG elementiem, teju neviens no pretiniekiem nav staigājošs gaļas gabals, kas spēj uzņemt tonnu ložu. Visu ir iespējams atrisināt ar precīzu šāvienu galvā. Varam pielavīties pie kādas bāzes, izpētīt apkārtni ar dronu, izstrādāt rīcības plānu un aiziet.

Protams viss nav tik gludi. Plāni nereti aiziet šķērsām un tā ir daļa jautrības. Tev nav palīgu, nav komandas biedru. Esmu tikai es viens pats un uz sitiena nākas domāt, kā veiksmīgāk izkļūt no situācijas. Arī stresa ir mazāk, jo nav komandas biedru, kurus vainot neveiksmēs.

Kā trešās personas šūteris Breakpoint nav nekādas vainas. AI protams nav super advancēts, taču pietiekoši, lai būtu uzmanīgam. Atvērtā laukā viņi noteikti mēģinās pieiet situācijai taktiski, ielenkt, pielavīties no muguras utml. Taču atliek ieperināties šaurā tunelī ar vienu ieeju un viņi laimīgi viens pēc otra skrien manā slazdā, kur turot tēmekli vienā punktā es veiksmīgi un ātri tieku no viņiem vaļā.

Es mierīgi visu varu darīt savos tempos, kas ir ļoti svarīgi, jo es nemēdzu spēlēt spēles ar rush, rush, rush, mentalitāti. Sasodīts mans WoW Classic personāža līmenis ir tikai 43, divus mēnešus pēc relīzes.

Pozitīvi ir arī fakts, ka visa karte ir atvērta uzreiz. Spēlētājam ir pilna brīvība neatkarīgi no pieredzes, vai tā cik tālu esi ticis spēles sižetā. Ir cīņas, kuras netiek ieteiktas pirms neesi sasniedzi konkrētu ekipējuma līmeni, kas tiek aprēķināts no visa tava inventāra. Piemēram Reidus iesaka apmeklēt tikai virs 150. Taču pamatā visu varam apmeklēt pēc sirds patikas.

Tas protams nenozīmē, ka nav sistēmas, kas ierobežo spēlētāja pārvietošanos. Debesīs patrulē droni un helikopteri, kas nekautrēsies atklāt uguni. Ar tiem tikt galā ir visai viegli. Droni ir lielāka problēma. Tiklīdz tie zin tavu atrašanās vietu, no nekurienes parādīsies Kylo Ren fani un kospleijeri un viņi nebūt nav draudzīgi. No tā visa var izvairīties vienkārši paslēpjoties dubļos, zālē vai krūmos. Taču ne vienmēr tas izdosies – droni var parādīties cīņas vidū. Tad sākas īstā jautrība.

Fast Travel ir iespējams, kad esi atklājis specifisko lokāciju. Taču pārvietoties kājām ir daudz vērtīgāk. Mans uzdevumu saraksts papildinās ātrāk nekā es spēju tos izpildīt. Nereti nonākšana līdz stāsta misijas vietai ir daudz interesantāka par pašu misiju. Visur varam atrast kādu informācijas avotu, kas tālāk noved līdz jaunam ierocim vai tā uzlabojumam. Regulāra Fast Travel izmantošana liegs šīs lietas.

Mikromaksājumi

Laikam būtu nedaudz jāparunā par mikromaksājumiem. Ņemot vērā manu izvēli, gandrīz ekskluzīvi spēlēt solo, īpaši to klātbūtni nejutu. Protams lielais akcents uz personāža pielāgošanu paver durvis plaši vaļā šādam biznesa modelim. Vai tam ir vieta AAA 60 eiro spēlē? Manuprāt noteikti nē. Vai tie man traucēja? Arī nē.

Spēles Premium valūta ir Ghost Coins, kas ļauj iegādāties dažādus kosmētiskus labumus, kā arī “laika taupītājus”. Šie laika taupītāji izmantošanas gadījumā zog laiku, ko pavadīsi spēlē. Sākotnēji bija iespējams pat iegādāties prasmju punktus, no kā Ubisoft spēlētaju iespaidā beigās atteicās.

Ja man jāsaka godīgi – prasmju punkti man pat netraucētu, jo es tos tāpat neizmantotu. Taču spēlē ir kosmētiskas lietas, kuras var iegūt tikai ar Ghost Coins, un tas man liekas visai stulbi. Izmantot ekskluzīvas kosmētiskas lietas, kā balvas paveicot, ko ļoti grūtu iekš spēles, man liktos loģiskāk, taču tā ir mana spēlētāja perspektīva un bizness ir un paliek bizness. Kamēr būs aitas būs cirpēji.

TLDR: Maksājumi ir, jā tie ir visai pa-briesmīgi, nē tos nevajag izmantot, jo spēle ir labāka bez tiem.

Vērtējums

Ja meklē šūteri, ar interesantu un aizraujošu stāstu Breakpoint nebūs priekš Tevis. Ja meklē šūteri ar visai dziļu progresa sistēmu šis varētu ieinteresēt. Šie personāža attīstības mehānismi ir pietiekoši aizraujoši, lai Auroa salā pavadītu vismaz pāris desmitus stundu. Ja Online aspekts nav aktuāls un nekad neesi spēlējis Wildlands, apsver domu par to – ietaupīsi naudiņu. Personīgi es atgriezīšos pie Gears 5 Horde režīma.

Dalīties
Positive SSL
Esam gaisā! Pievienojies!
Strīms pašlaik offline