GRID apskats + Video

Dalīties

Pēc visai gara pārtraukuma GRID ir atpakaļ mūsu radaros. Vai tas būs uzvaras pilns brauciens? Uz šo jautājumu meklēsim atbildi šodien.

Izstrādātājs: Codemasters
Izdevējs: Codemasters
Relīze: 2019. gada 1.oktobris
Cena: €54.99 par standarta versiju

Ir pagājuši seši gadi kopš pēdējās GRID versijas un nu Codemasters ir atpakaļ ar savu jaunāko veikumu. GRID parasti ir bijis kaut kas starp simulatoru un arkādes tipa racing spēli. Nevienu nepārsteidzot arī šoreiz nekas nav mainījies. Šeit pastāv nopietns risks, ka par spīti tam, ka spēle nav mainījusi savu veiksmes formulu, citi būs aizskrējuši vienkārši pa priekšu, piedāvājot labāku pieredzi. Šeit itin viegli var minēt Forza Horizon 4.

Klasiskais GRID

Braukšanas mehānismi ir izcili – sasniegts lielisks balanss starp arkādi un simulatoru. Auto vadība spēj piedot gan visai rupjas kļūdas, ieskrienoties pilnā ātrumā likumā uzsākot agresīvu sānslīdi. Tajā pašā laikā ir iespēja atslēgt dažādos asistentus un spēle nedaudz vairāk ieslīd simulatora lauciņā, kļūstot prasīgāka pret spēlētāju. Tas protams nekad nebūs īsts simulators, taču vispusējā pieeja darbojas diezgan labi.

Spēles kampaņu sastāda 91 sacīkste, kas ir sadalītas sešos posmos, piedāvajot dažādas auto klases un izaicinājumus. Atliek sasniegt konkrēto trašu minimālās prasības un atslēdzam nākamos posmus. Tātad ne vienmēr vajadzēs finišēt pirmajam. Katrs posms noslēdzās ar Showdown trasi. To varētu nosaukt par tādu kā bosa cīņu. Uzvarot četrās šādās Showdown trasēs, nonākam World Series finālā. Šāda pieeja nodrošina to, ka nebūsim piesieti vienai trasei, ja nespējam tikt tai garām. Vienmēr būs iespēja izvēlēties ko citu. Bet arī šī pieeja ir klasisks GRID.

Gluži kā iepriekš, mēs uzvaram sacīkstes, atslēdzam jaunas trases, krāsojumus. Papildus ir sistēma, kas seko līdz spēlētāja braukšanas stilam, skaitot driftu biežumu un garumu, apdzīšanu skaitu utml. Arī par to saņemam balvas, šoreiz gan valūtas veidā.

Arī ikoniskais laika atgriešanas mehānisms ir… atgriezies, ļaujot izlabot savas šausmīgās kļūdas, kad asā pagriezienā vēlējāties taranēt sāncensi, bet vienkārši netrāpījāt. Šī protams galīgi nav nekāda inovācija, taču oriģināli Codemasters tieši ar GRID bija pirmie, kas ieviesa šādu funkciju savās spēlēs 2008. gadā.

Visai nederīgs komandas biedrs

Uzticamais AI draugs un cīņas biedrs arī ir atpakaļ. Varam dot tam dažādas komandas, kā piemēram likt tam kļūt agresīvākam vai atkal likt nosargāt pozīcijas. Kā piemēram, ja esam pirmie, bet mūsu draugs ir otrais, varam likt viņam bloķēt visus, kas centīsies viņu apsteigt, lai nosargātu spēlētāja pirmo pozīciju. Ja esošais partneris neapmierina, varam nolīgt citus. Uz papīra tas viss izklausās interesanti, taču realitātē nav pārāk praktiski. Komandas biedrs vairumā gadījumu trāpījās manā ceļā, nevis pretinieku un komandu došana zog uzmanību no trases, kas nereti beidzās ar visai smagām kļūdām. Var jau būt ka tā ir mana grūtā koncentrēšanās spēja.

Arī AI ir ticis pārstrādāts. Codemasters apgalvo, ka ir izveidojuši 400 dažādas mākslīgā intelekta personības, kas katra uzvedas savādāk iekš trases. Teikšu ka atšķirība starp dalībnieku uzvedību ir, bet nezinu vai esmu saskaitījis pilnus četrus simtus. Varbūt tas viss slēpjas mazās niansēs.

Lielākā inovācija šoreiz ir Nemesis sistēma. Nē tam nav nekāda sakara ar Shadow of Mordor un orki pie stūres nesēž. Patiesība ir visai vienkārša – atliek dažas reizes paskrāpēt, vai spēcīgāk iesist sāncenšiem, lai tiek kļūtu par Jūsu naidniekiem. Nu labi, var jau būt, ka kāds orks tomēr ir pie stūres, jo tiklīdz pie braucēja vārda parādās šis sarkanais Nemesis logo, viņš kļūst ārkārtīgi agresīvs un sākas visai brutāla grūstīšanās un aktīva bloķēšana, lai neļautu sevi apdzīt. Kas ir vēl foršāk – sistēma neaprobežojas ar vienu tādu braucēju. Es pamanījos sadusmot teju pusi savu kolēģu un mierīgs brauciens cauri Silverstonai ātri kļūst par Burnout parodiju. Kopumā jaunā sistēma man patīk, tas noteikti ir interesantāk par laika sodiem pie apļa laika.

Autoparks pārāk mazs

Šī laikam bija lielākā vilšanās, īpaši pēc jau iepriekš minētās Forza Horizon, kas piedāvā vairāk, kā 450 dažādus auto. GRID autoparks sastāv vien no 66 dažādiem auto. Atradīsim visus ierastos ražotājos izņemot Lamborghini.

Arī auto statistika klibo. Viss ir vienkāršots līdz Power (spēks vai jauda) un Weight (svars). Tas un piedziņas tips ir viss kas atšķir auto vienu no otra. Visai bēdīgi.

Jāsaka gan, ka esošie auto vismaz ir interesanti. Varam atrast tādas klasikas kā Ford GT40, BMW M1 Turbo līdz pat mūsdienu amerikāņu muskuļauto, kā Ford Mustang un Chevy Camaro. Jā saraksts ir īss, taču vismaz tas ir izmantots pilnvērtīgi.

Brīdī, kad apnīk skatīt visai precīzos auto modeļus, varam tos trasē vienkārši sadauzīt. Varbūt ne gluži Burnout stilā, kā minēju iepriekš, taču bojājumi vizuāli ir iespaidīgi un visai reālistiski. Varam izvēlēties starp kosmētiskiem un reālistiskiem bojājumiem, atkarībā no spēlētāja pacietības. Mazākie triecieni liks lēnām plaisāt stiklam, kas izskatās visai iespaidīgi no salona iekšpuses. Dažreiz izdosies auto apmest uz jumta. Jebkurā gadījumā ir patīkami redzēt auto patiešām dalāmies detaļās, te Forza būtu ko pamācīties.

Pašas trases arī ir visai daudzveidīgas. Kopumā ir 13 lokācijas, kuras sastāv no zināmām un ikoniskām auto trasēm, kā piemēram Indianapolis un Silverstone, kā arī izdomātām trasēm iekš dažādām pilsētām. Ir dienas un nakts režīms, kā arī iespēja ieslēgt lietu, kas dabīgi samazina saķeri ar asfaltu. Diemžēl iztrūkst tādas lietas kā dinamiski laika apstākļi. Jāsaka, ka te Forza mani ir izlutinājusi pilnīgi un galīgi. Iekš GRID lietus būs visu braucienu, līdz pat finiša līnijai un pat pēc tās varat necerēt uz kādu saules staru. Jebkurā gadījumā šīs opcijas ļauj izbaudīt jau pieklājīgo trašu skaitu vēlreiz, savādākos apstākļos.

Vērtējums

Kopumā visu ko Codemasters ir paveikuši ar GRID, ir paveikuši to labi. Tiešam gandrīz nav nekā slikta, taču tajā pašā laikā nav īsti nekādu pārsteigumu. Ir grūti saprast, kādai auditorijai spēle ir paredzēta. Nez vai Codemasters paši zin atbildi. Saka, ka nevajag labot to, kas nav salauzts, bet šeit šķietami tas nestrādā. Šī BIJA franšīze, kas ienesa inovāciju racing žanrā. Problēma ir tāda, ka GRID nav mainījies, bet mēs spēlētāji gan, atstājot to visu kaut kur 2012. gadā.

Dalīties
Positive SSL
Esam gaisā! Pievienojies!
Strīms pašlaik offline