Kārtējā novecojusī formula, jeb Need for Speed: Heat apskats

Dalīties

Ghost ir atpakaļ ar kārtējo Need for Speed spēli. Ir grūti teikt, vai tā ir EA ietekme, vai studija vienkārši nemācās no kļūdām. Tas protams nenozīmē tikai sliktas lietas. Šis tas ir paveikts visai apsveicami un kārtējo reizi redzam EA virziena maiņu. Diemžēl izskatās, ka gluži kā Codemasters ar GRID, arī Ghost ar NFS sēriju dzīvo uz pagātnes lauriem. Par to kas ir labs, ne tik labs un visai slikts vairāk šajā Need for Speed Heat apskatā.

Izstrādātājs: Ghost Games
Izdevējs: Electronic Arts
Relīze: 2019. gada 8. novembris
Cena: €59.99 par standarta versiju

Spēles sižets ir izpildīts visai paredzamā Fast and Furious stilā. Ir bariņš auto entuziastu, ir korumpēti policisti un notiek abu pušu sadursme par pilsētas ielām. Te protams jaatzīmē, ka neviena Need for Speed spēle nekad nav izcēlusies ar sižetu un tas noteikti nav galvenais racing spēļu akcents, šis gadījums nav izņēmums.

NFS Payback bija pamatīga izgāšanās un daudzi fani, tajā skaitā es, cerēja uz to ka situācija tiks labota. Taču izskatās, ka pat EA apzinās, ka šī nebūs tā spēle, kas situāciju mainīs, jo tā jau ir paredzēta melnās piektdienas izpārdošanai. Manuprāt situācija nemainīsies tik ilgi, kamēr Ghost strādās pie katras jaunās franšīzes iterācijas.  Kas tad ir tik slikts? Ar sižetu itkā tikām skaidrībā, paliek automašīnas.

Vadība, maigi izsakoties, klibo. Kam vispār ienāca prātā kopēt Asphalt sēriju iekš Need for Speed? Ātrs spiediens uz gāzes pedāļa, lai sāktu driftēšanu noteikti nav inovācija, ko visi gaida. Nemaz nerunājot par to, ka šis principā ir vienīgais veids, kā tikt cauri pagriezieniem. Auto nav iespējams normāli pagriezt. Es izmēģināju spēli ar klaviatūru, Xbox One pulti un Switch Pro pulti. Stūre man gan nav pieejama, taču no redzētā es varu garantēt, ka pieredze nebūs patīkama. Vislabāk šeit spēlēt bija tieši ar Switch pulti. Iemesls tam ir tāds, ka ZR un ZL (pedāļu pogas) nav analogi. Attiecīgi viens spiediens un auto iet uz maksimālo jaudu. Xbox One analogie pedāļi tikai traucēja uzsākt driftēšanu laicīgi.

Arī veids, kā auto uzsāk kustību ir prātam neaptverams. Pat starta auto, bez jebkādiem uzlabojumiem no starta līnijas izkustās tā, itkā zem pārsega būtu 700 zirgu dzinējs, attiecīgi vienkārši spolējot uz vietas. Te atkal situāciju glāba tieši analogās pogas, kas atļauj pielāgot gazes padevi. Zelta vidus ceļš nav iespējams.

Diena pret nakti

Sacīkstes dalās divās kategorijās – dienās un naktīs. Dienās mēs dodamies apkārt cauri visai plašajai kartei, meklējot legālās sacīkstes un pelnam naudiņu. Naktīs uzsākam savas ne tik legālās darbības, piedaloties ielu sacīkstēs un bēgot no policijas, lai iegūtu reputāciju.

Izvēlēties tikai vienu vai otru nesanāks, jo jauni auto un to detaļas maksā naudu, bet lai tos atslēgtu vajag reputāciju.

Sacīkstes pašas par sevi ir vājprātīgi vienveidīgas. Pat 2005. gada Most Wanted piedāvāja lielāku variāciju. Dienā mēs pārsvarā brauksim apļu sacīkstēs, kamēr naktīs skriesim nelegālos sprintus. Šad tad pa vidu būs kāda drifta trase, bet pamatā tas arī viss.

Starp citu, ne tikai braukšana atgādina Asphalt. Automašīnu uzlabošana tiek mērīta punktos. Lai veiksmīgi piedalītos kādā no sacensībām, auto jābūt pietiekoši labi uzlabotam, vai arī nāksies pasvīst. Kopumā gan tūnings nav spēles sliktākā daļa. To varētu nosaukt par tādu kā uzlabotu NFS Underground 2 variantu, bet tikai vizuālā ziņā. Atgriežas pat neonu gaismas zem auto. Tomēr auto veiktspējas uzlabošana ir ļoti, ļoti novecojusi. Detaļas ir sadalītas vairākās kategorijās – Sport, Pro, Pro+, Super, Elite utml. Ir forši, ka varam izvēlēties detaļas driftam, bezceļiem, sacīkstēm un asfaltam. Tomēr trūkst daudzo slaiderīšu, kurus varam atrast piemēram Forza sērijā.

Auto parks vismaz neliek vilties. Uz doto brīdi ir pieejamas 127 dažādas automašīnas un tās visas ir iespējams pielāgot savām vēlmēm. Atradīsim gan amerikāņu muskuļu klasikas, gan mūsdienīgus grand touring braucamrīkus. Ir pārstāvēti visi lielākie autoražotāji, kā arī kas neierastāks, piemēram Volvo.

Tomēr brīdī kad sasniedzam vajadzīgo tūninga līmeni, vai esam kaut nedaudz tam pāri, visa spēles sarežģītība kaut kur pazūd. Ir trīs grūtības pakāpes – easy, normal un hard. Pirmajās divās ar auto, kas vidēji bija 50 punktus virs prasībām, es pamanījos apdzīt pretiniekus par apli. Ar hard situācija nebija diez ko labāka, jo arī te dažreiz izdevās panākt pēdējo vietu.

AI ir gluži vienkārši nenostrādāts. Tam nav nekādas agresijas, neatkarīgi no grūtības pakāpes, tie strauji bremzē vai neveikli driftē līkumos. Varbūt pat dators netiek galā ar Ghost izstrādāto auto vadāmību?

Ne viss ir briesmīgi

Šobrīd viss izskatās ļoti blāvi un slikti. Tomēr ticiet vai nē, ir pāris labas lietas. Pirmkārt jau pati spēles pasaule. Tā ir salīdzinoši liela, skaista un detalizēta. Palīdz arī tas, ka tā ir pilna ar aktivitātēm. Piemēram pa pasauli ir izmētāti zīmējumi, kurus varam kolekcionēt, lai ar tiem dekorētu savus auto. Arī izkārtņu sišana, ko padarīja populāru Burnout: Paradise ir atpakaļ.

Īpaši jāaizceļ ir arī spēles galvenais akcents – bēgšana no policijas. Ar šo man ir dalītas domas. Pirmkārt jau policijas agresivitāte – dienā viņi neliekas ne zinis. Pabrauc tiem garām ar ātrumu 250 km/h un nevienu tas neinteresēs. Taču naktī pietiek ar to, ka noparkojies policijas ceļā un Tu automātiski kļūsti par nīstāko noziedznieku rajonā.

Bēgšana atšķirībā no sacīkstēm gan piedāvā izaicinājumu. Policija ir ļoti agresīva un taranēs spēlētāju pie pirmās izdevības. Problēma ir tāda, ka no tā ir ļoti grūti izvairīties. Es pat teiktu visai neiespējami, jo lai cik ātrs būtu tavs auto, policija vienmēr turēs līdz. Naktī arī auto var tikt sasists policijas reida laikā. Protams ir iespēja to salabot, izbraucot cauri benzīntankam, taču ja tuvumā tāda nav un auto ir kritiskā stāvoklī, iespēja aizbēgt ir minimāla. Tiklīdz tiec aizturēts nakts beidzās, zaudē visai daudz iegūtos reputācijas punktus un principā vari sākt visu no gala.

Pazīstams daudzspēlētāju režīms

Online režīms šoreiz ir ļoti iedvesmojies no Forza Horizon modeļa. Kartē pārvietojas spēlētāji, vari veidot savu grupu, ar kuru kopā doties sacensībās un vari uzreiz izaicināt jebkuru spēlētaju, kurš ir tajā pašā kartē, aktivizējot kādu no sacensībām. Atrodoties online joprojām pastāv iespēja izspēlēt sacīkstes solo, taču tiek zaudēta iespēja spēli nopauzēt. Forši ir tas, ka sacīkstes var krustoties. Ar to es domāju, ka pieredzēju pamatīgu avāriju, kad divas auto grupas, katra savā trasē vienkārši satikās krustojumā. Sīkums, bet forši.

Pati kampaņa aizņems ap 11 stundām, taču patiesībā tā ir krietni vien īsāka, jo misijas ir slēgtas aiz parasto sacensību un reputācijas barjerām. Pieņemu, ka ja tās visas būtu pieejamas uzreiz, spēli varētu iziet kādās trīs stundās.

Vērtējums

Es zinu, ka daudziem liekas, ka Underground sērijas remāsters būtu kaut kas fantastisks un tas iespējams glābtu NFS sēriju. Heat gandrīz var nosaukt par tādu remāsteru un tas mums parāda to, cik ļoti mums šāda spēle nav vajadzīga.

Underground bija laba spēle 2000. gadu sākumā. Tā nebūtu laba spēle pēc mūsdienu standartiem. NFS Heat izmanto tieši to pašu formulu un pievienoja tam klāt bēgšanu no varas iestādēm. Arī šī būtu fantastiska spēle gandrīz 20. gadus atpakaļ, ja neskaita visai briesmīgo vadību.

Nepamet arī sajūta, ka spēle tika izstrādāta laikā, kad EA vēl tā īsti neplānoja atteikties no mikromaksājumiem, jo auto attīstīšana un to atslēgšana ir visai garlaicīgs process. Dienas beigās protams nekas tāds netika ieviests, taču lēnais progress tika saglabāts.

Šis ir bijis ļoti skumjš gads racing žanra faniem, jo vienīgā labā spēle bija Dirt 2.0 un tas ir simulators. Arkādes cienītājiem vienkārši neveicas. Varbūt NFS groži ir jāpārņem kādai citai studijai? Ghost Games manuprāt sevi ir izsmēluši.

Dalīties
Positive SSL
Esam gaisā! Pievienojies!
Strīms pašlaik offline