Valnir Rok ir izdzīvošanas MMORPG, kuras notikumi risinās vikingu un to mitoloģiskajā pasaulē. Spēli izstrādā Encurio priekš PC. Ir plāni to vēlāk izlaist arī priekš Xbox One un PS4. Spēlētājs tiek izaicināts, spiests pielāgoties un izdzīvot brutālajā vikingu pasaulē. Nāksies cīnīties ar citiem karotājiem, izmantot amatniecību un citas prasmes, lai apmierinātu dievus. Tā vismaz sola izstrādātāji.

Spēles oficiālais treileris atstāj visai labu iespaidu. Gandrīz gribas spēli iegādāties. Taču paturot prātā, ka šis ir Early Access, rodas jautājums – kādā stāvoklī tad spēle īsti ir? Šis tas ir paveikts labi, tomēr atsevišķās vietās saprotam, ka spēle vēl kādu laiciņu būs Early Access programmā.

Vizuāli spēle izskatās labi. Visur jūtama vikingu mītu iedvesma – gan pie personāža izveides, gan NPC, kas sastopami pasaulē, kā arī ainavas un protams ieroču ar bruņām, ko liksim lietā kaujās.

Izdzīvošanas mehānismi ieliek ķeksīšus visos klasiskajos elementos. Ir veselības, izturības, izsalkuma un pat slāpju rādītāji. Tie visi ir attēloti klasiskā joslas stilā. Papildus varam nodarboties ar amatniecību, ļaujot mums izveidot noderīgus un praktiskus priekšmetus, kas palīdzes mums izdzīvot. Varam darināt somas, teltis, ieročus un citus priekšmetus. Sistēma atgādina agrīno Minecraft kraftošanu, kad receptes nācās atklāt, uzminēt vai vienkārši sameklēt internetā.

Tiem, kas nav izdzīvošanas speciālisti, spēle dos mājienus, kādi priekšmeti ir nepieciešami, lai izveidotu citus. Arī receptes pēc to atklāšanas tiek saglabātas, līdz ar to atsevišķa ekseļa tabula ar piezīmēm nav jāuztur.

Man personīgi Survival tipa spēles nav svešas, taču bija lietas, kas spēles saskarnē traucēja vai bija nesaprotamas. Kā piemēram tik elementāras lietas, kā simbolu nozīme atsevišķām pogām, kā priekšmeta iznīcināšana. Pašus priekšmetus amatniecības logos nākas manuāli pārvilkt ar peli, pietam cerot, ka paveiksies un atklāsi kādu recepti. Te jauki būtu kāda automatizācija ar dubultklikšķi vai poga + klikšķis palīdzību.

Spēlētājs saņem pieredzes punktus par dažādām darbībām, kā piemēram uzdevumu izpildi, amatniecību u.c. Rezultatā spēlētāja līmenis aug pretī saņemot talantu punktus, kas ļauj pielāgot personāžu savam spēles stilam. Diemžēl lielākā daļa talantu uz doto brīdi sastāv no pasīvām spējām, kas vienkārši palielina dažādus atribūtus, kā piemēram dzīvības, amatniecību, izturību utml.

Viens no interesantākajiem progresa viediem spēle ir attiecības ar dieviem. Dažādi uzdevumi un darbības ietekmē spēlētāja statusu ar tiem. Tas savukārt noved pie dažādiem, gan labiem, gan sliktiem notikumiem. Diemžēl, kas tieši notiek – atbildēt nevaru, jo gluži vienkārši nesadraudzējos ar nevienu dievu. Uz papīra šī doma liekas forša, taču praksē šiem notikumiem jābūt visai radošiem un reāli jāietekmē spēlētāja dzīve iekš Valnir Rok. Savādāk šī sistēma nebūs nekas vairāk, kā klasiska frakciju vai reputācijas sistēma, kas ir atrodama citās MMO spēlēs.

Savos piedzīvojumus uz salas spēlētājam ir jābūt piesardzīgam, jo briesmas var uzglūnēt jebkur. Piemēram es rokoties cauri savam inventāra attapos, ka tiku pamatīgi iekaustīts. Tas izrādījās kuilis, kas vienkārši parādījās man blakus. Miru es ātri, taču jāsaka, ka tas notika spēles pirmajā stundā, līdz ar to iespējas izdzīvot bija visai minimālas. Līdz šim brīdim spēle nesniedza nekādu informāciju par to, kā efektīvi izmantot kaujas sistēmu, tādēļ no tās nolēmu atturēties.

Vēlāk gan saņēmu kvestu kaujas instrukcijai, bet man par pārsteigumu – instrukcijas nebija. Talkā nāca geimera instinkti un fakts, ka cīņas mehānisms ir visai elementārs. Personāža kustības balansē kaut kur starp lempīgu un strauju. Ir pie kā piestrādāt.

Turpinot apgūt salu, ātri saproti, ka pasaule ir skaista, bet visai tukša. Ciemos sastopam dažādus NPC, kas dod mums uzdevumus, tirgojas vai veic citas funkcijas. Taču ārpus šīm funkcijām pārējie personāži ir nedzīvi. Jā ir sargi, kas patrulē apkārt, taču nav nekādas mijiedarbības ar “parastajiem” personāžiem. Pat ne mazāka dialoga. Tas ir manuprāt ir visai liels mīnus RPG tipa spēlei.

Par pašiem uzdevumiem runājot, Steam lapā pamatīgi ir izcelta Grand Quest sistēma. Autori ar to vēlas pateikt “piedzīvojiet Vikingu stāstus, izpildot godalgotā autora Džeila Kristiana sarakstītos uzdevumus, vai veidojiet savus”. Šo daļu es spēlē neatradu. Pieņemu, ka Early Access šeit spēlē savu lomu. Arī jau esošie uzdevumi man nelikās augstākās raudzes rakstīti. Sastopam dažādus klišejiskus “aizej tur, aiznes to” vai “nogalini 10 to un 5 to”. MMORPG standarts.

Es ceru, ka izstrādātāji rūpīgi pieķersies šim solījumam, jo ideja nav peļama un varētu būt visai unikāla pieredze šāda tipa spēlē. Taču to rādīs tikai laiks.

Uzdevumu izpildi apgrūtina arī fakts, ka spēles kartei nav kompasa. Iespējams to kaut kādā brīdi var izveidot pats, bet neesmu par to drošs. Jebkurā gadījumā nedaudz mulsinoši un kaitinoši.

Viens no spēles interesantākajiem aspektiem ir tieši MMO. Spēlētāji jau sen ir prasījuši pēc Skyrim daudzspēlētāju režīma. Šis ļoti iespējams ir tuvākais variants. Diemžēl uz doto brīdi spēlētāju bāze nav ļoti liela. Citus spēlētājus sastapt izdodas visai reti, tādēļ nevaru komentēt par uzdevumu izpildi un kaujām grupās. Paši serveri gan ir izdalīti klasiskos PvE un PvP novirzienos. Cerams, ka reklāmas kampaņa nostrādās un spēlētāju skaits palielināsies, (par to nedaudz vēlāk!) jo tas tik tiešām palīdzētu atdzīvināt pasauli. Pašlaik Valnir Rok šķiet kā vienspēlētāja RPG, ar MMO elementiem, bet bez pašas MMO daļas.

Vērtējums

Jebkurā gadījumā domāju, ka lomu spēlētāju kopienām šī spēle varētu būt interesanta, jo serverus var pielāgot ar saviem noteikumiem, izvēloties sev piemērotākos, kā rezultātā varētu rasties dzīvotspējīgas kopienas.

Protams iegādājoties Early Access spēli mēs vienmēr riskējam ar to, ka tā varētu netikt pabeigta. Tomēr vērojot Valnir Rok komandu, rodas cerība, jo spēle aizvien biežāk saņem visai lielus ielāpus un tiek risinātas dažādas aktuālas problēmas. Spēle, lai arī nepabeigta bija interesanta pieredze un noteikti atgriezīšos pie tās, kad tā būs nedaudz “gatavāka”

Paldies spēles izstrādātājiem Encurio un PR Nordic par iespēju uzspēlēt. Arī Tev, lasītāj ir iespēja tikt pie spēles atslēgas, ko nodrošina izstrādātāji. Komentāros zemāk raksti kādēļ tieši Tu vēlētos uzspēlēt Valnir Rok un jau 8. februārī izvēlēsimies divus uzvarētājus, kuri saņems spēles Steam kopijas!