Es nekad iepriekš nebiju spēlējis nevienu Patapon spēli. Es nezināju par tādu eksistenci. Es nezināju, ka tās tiek remāsterētas priekš PS4, līdz manā e-pastā nenonāca piedāvājums no Sony uzspēlēt šo jauno, remāsterēto versiju. Bija interesanti. Vai Tu, lasītāj zināji par šādu spēli?

Pataponu Ballīte!

Izstrādātājs:  Sony Interactive Entertainment JAPAN Studio
Izdevējs: Sony Interactive Entertainment
Relīze: 2020. gada 30. janvāris
Cena: €14.99

Kas ir Patapon 2?

Kā izrādās pirmā spēle jau ir tikusi remāsterēta priekš PS4. Pēc internetā atrodamās informācijas abas ir visai līdzīgas. Ar to arī manas zināšanas par pirmo spēli beidzas. Kas attiecas tieši uz šo spēli – tas ir stāsts par… staigājošām acīm?! Šīs acis dodas ceļojumā uz pasaules malu, man nezināma iemesla pēc un cieš neveiksmi. Kuģis nogrimst, ir tikai daži izdzīvojušie un tie paši pielūdz mani, jo es attapos dieva lomā.

Spēles uzdevums, man kā dievam ir sist maģisko bungu ritmus nododot komandas acainajiem karotājiem. Šī ir visai gara, ritmiska spēle, kas ik brīdi pārbaudīja manu pacietību. Galvenais mērķis ir noturēt “ritma ķēdi” pēc iespējas ilgāk. Te arī slēpjas spēles sarežģītība.

Dažas bosu cīņas ir visai episkas

Visu vēl vairāk apgrūtina fakts, ka standarta TV, vismaz visiem trīs, kas ir manās mājās, ir neliela skaņas aizkave. Tas ļoti apgrūtina sinhronizāciju ar skaņas tempu spēlē, kā rezultātā ir gandrīz neiespējami uzturēt ritmu. Var piešauties, bet ir vieglāks risinājums – austiņas. Bez tām spēle ir gandrīz neiespējama, ja vien Tev nav izcila ritma izjūta.

Visai labi… PSP spēlei

Priekš spēles, kas oriģināli iznāca uz PSP, Patapon 2 Remastered izskatās sasodīti labi gan uz 1080p, gan uz 4K ekrāniem. Tas pamatā ir pateicoties savdabīgajam grafiskajam stilam. Ar HDR spēle izskatās vēl labāk.

Spēlē būs daudz iznīcināmu šķēršļu

Man ir grūti iedomāties, kā šo spēli varēja veiksmīgi izspēlēt uz pārnēsājamās PSP, jo lai vispār kaut ko panāktu vajag pamatīgu koncentrāciju. Cenšoties uztaisīt ekrānšāviņu regulāri tika nojaukts mans ritms.

Spēles gaitā spēlētājs savāks diezgan pamatīgu aču armiju, kuras, kā jau minēju, tiek kontrolētas izmantojot bungas. Kopā tās ir četras un katrai ir atvēlēta viena no simbolu pogām. Šīs principā būs vienīgās pogas, ko izmantosiet, ja neskaita navigāciju cauri spēles izvēlnēm.

Katrai komandai, kā piemēram iet, uzbrukt vai aizsargāties ir sava specifiska dziesma. Tas nozīmē no galvas atcerēties specifiskas pogu kombinācijas, kuras ne tikai jāpamanās nospiest ritmā, bet arī veikli jāmāk pāriet no vienas dziesmas uz otru, lai īstenotu dažādas darbības ļoti strauji.

Veidojam savu armiju pirms līmeņa

Katrs līmenis ir lineārs un spēle nav dinamiska satura. Tas atkal nozīmē, ka līmeņiem vajag pieiet kā puzlēm, pareizajā secībā izpildot attiecīgās dziesmas.

Stratēģija un ritms ir atslēga uzvarai

Spēlē ir arī savdabīgi RPG elementi. Ir inventārs, kurā mēs vācam dažādus materiālus, kuri savukārt ļauj mums attīstīt talantu koku, kas transformē acu karotājus spēcīgākās versijās.

Papildus katram no tiem varam piešķirt ekipējumu – ieroci un ķiveri. Ieroči nāk trīs veidos – zobens, šķēps un loks. Zobens būs maksimāli efektīvs tuvcīņā, šķēps vidējā attālumā, savukārt loks ļaus pāršaut pāri barjerām un šķēršļiem.

Daudzspēlētāju režīma AI partneri

Šī ieroču variācija arī nozīmē armijas izvietojuma plānošanu. Pirms uzsākt kārtējo misiju, varam izvēlēties kādā kārtībā mūsu acis soļos. Šie visi aspekti padara spēli daudz dziļāku nekā sākotnēji varētu likties. Pirmais iespaids varētu būt tāds, ka spēle ir visai sekla un neko vairāk par ritmisku spaidīšanu nevajag. Tomēr bez rūpīgas plānošanas un stratēģijas tālu netiksim.

Papildus parastajām vienībām, visai agri spēlē atslēdzam arī varoni. Viņš ir īpašs ar to, ka sāks izpildīt ļoti unikālus un jaudīgus uzbrukums, tiklīdz tiks sasniegts nepārtraukta ritma kombo. Visas armijas veiktspēja ir atkarīga tikai un vienīgi no spēlētāja spējas noturēt ritmu un stratēģijas. Nederēs tikai viens vai otrs.

Talantu koks

Bez pamata sižeta spēlē ir arī ļoti daudz ritmisku mini-spēļu un pat daudzspēlētāju režīms. Kopā ar to mēs skatāmies uz kādām 30-35 stundām geimpleja. Tas ir pārsteidzoši daudz spēles priekš tik vienkārša koncepta.

Pats daudzspēlētaju režīms ir visai interesants. Šie paši varoņi, kurus izmantojam pamatspēlē, kalpo kā spēlētāja avatars online režīmā. Te varam atrast īpašus līmeņus ar visai spēcīgiem bosiem, kurus sakaujot saņemam daudz vērtīgu mantu savai kampaņai. Spēles atslēgu saņēmām vēl pirms spēle bija pieejama, tādēļ neizdevās uzspēlēt kopā ar reāliem cilvēkiem, taču AI ir pietiekoši kompetents, pie noteikuma, ka arī spēlētājs ir pietiekoši kompetents.

Tehniskas ķibeles

Vēl viens episks boss

Runājot par lietām, kas man nepatika noteikti varu vēlreiz pieminēt skaņas aizkavi spēlējot ar TV skaļruņiem. Šeit nav runa par dažām milisekundēm vai kā tā. Stabili jūtama vismaz pus-sekundes aizkave, kas ritma spēlē ir visai pamatīgs traucēklis. Protams austiņas to atrisina, bet ja es vēlos komunicēt ar cilvēkiem man apkārt, tas nav ideāls risinājums. Arī Game mode TV uzstādījumos nepalīdz. Es godīgi sakot nezinu vai šī problēma vispār ir atrisināma, jo kā jau teicu sākotnēji spēle tika izstrādāta priekš PSP. Konsole bija vienota sistēma, kur skaņas un attēla apstrāde notika vienā vietā. Ar modernajām konsolēm, atsevišķi elementi, kā piemēram tā pati skaņa un attēls tiek apstrādāti papildus, lai uzlaboti kvalitāti un tas savukārt rada nelielu aizkavi.

Cadence of Hyrule, kas arī ir ritma spēle priekš Switch, šo problēmu risina ar slaideri iekš spēles, kas ļauj pielāgot skaņas aizkavi. Diemžēl Patapon 2 šādas funkcijas nav.

Starp citu austiņām ir savs bonuss. Katru reizi, kad tu izspēlē dziesmas kombināciju, karotājo šo pašu dziesmu izdzied. Piemēram kvadrāts liek tiem dziedāt “pata, pata, pata” ja trīs reizes nospied pogu. Pārējie mājas iemītnieki vismaz nejuks prātā no pārlieku biežās dungošanas. Pēc vairākām stundām šī dungošana iesēžas galvā un es attapos šūpojamies krēslā, dziesmas ritmā dziedot kopā ar maniem padotajiem. Ar to es gribu teikt, ka būs cilvēki, ka šī dungošana riebsies, bet būs tādi, kam tas ļoti labi ies pie sirds. Es nezinu kurā nometnē esmu es.

Vēl viens aspekts, kas man nepatika bija spēles ievadlīmeņi, kas ir paredzēti spēles apgūšanai. Tie galīgi nepalīdzēja. Paskaidrojumi bija tikai virspusēji un dziesmu apgūšanas brīži tā arī īsti nepasaka, kad tu vari sākt spiest pogas. Rezultāta es pie pirmās dziesmas pavadīju gandrīz 15 minūtes, jo nezināju, ka man ir jāļauj Pataponiem dziesmu nodziedāt līdz galam, par spīti tam, ka uz ekrāna bija uzraksts spied “X X X O”. Man, kā pilnīgi jaunam šīs franšīzes spēlētājam, tas pamatīgi apgrūtināja dzīvi.

Vērtējums

Patapon 2 ir ļoti unikāla un savdabīga spēle. Es esmu spēlējis dažādas ritma spēles, bet šī noteikti nav līdzīga nevienai no tām. Ja nebūtu tehnisko problēmu, es šo spēli ieteiktu ikvienam ritma spēļu fanam, cilvēkam, kas vēlas pamēģināt ko jaunu vai, kā spēli, ar ko pavadīt ģimenes vakarus. Tomēr sēžot ar aizbāztām ausīm tas diez vai izdosies.

Taču 15 eiro par potenciāli 30+ stundām izklaides, ja pie konsoles esi viens pats, nemaz neliekas tik slikts ieguldījums.