Spēlēm un skandināvu mitoloģijas dieviem ir kopība īpašība: abi bieži augšāmceļas. Lai arī Loki var nomirt no Mjolnira sitiena, viņš var piedzimt no jauna kā pusaudzis. Kādam ar šāda līmeņa spējām nav lemts pazust nebūtībā. Tāpat arī spēle (vai šajā gadījumā franšīze) var šķist jau sen aizmirsta nebūtībā un mirusi, tomēr to vienmēr var atgriezt. Rune II pierāda, ka dažām spēlēm labāk tomēr palikt aizmirstām.

Izstrādātājs: Human Head Studios
Izdevējs: Ragnarok Game, LLC
Relīze: 2019. gada 12. novembris
Cena: €24.99 par standarta versiju

Rune II ir RPG-stila hack’n’slash. Tā ir ilgi gaidītās 2000. gada PC spēles Rune turpinājums, kas norit pārsteidzošā un bagātā skandināvu mitoloģijas pasaulē. Līdzīgi kā God of War, tā arī šeit stāsts grozās ap Ragnaroku – apokalipse. Rune II ir piepildīta ar tiem pašiem staigājošajiem miroņiem, kas apdzīvo PS4 Gada labākās spēles pasauli. Rune pasaule arī ir pilna ar ūdeni, kuru nākas pārvarēt ar laivām, bet iekarojam mēs to ar cirvi… vai āmuru.. vai zobenu! Ir grūti nevilkt paralēles starp abām spēlēm, un tas visticamāk ir iemesls, kādēļ Rune II nācās vērtēt tik skarbi.

Rune II ir spēle, kuru grūti pieskaitīt pie kāda žanra vai, precīzāk, tā nejūtas ērti nevienā žanrā. Ja skatāmies action virzienā – nav nekas īpašs. Ar vienu pogu veicam sitienus, ar otru bloķējam. Ļoti primitīvs un neapmierinošs izpildījums. Izturība (stamina) ierobežo uzbrukumu daudzumu, kā arī ierobežo iespēju izvairīties vai atkāpties no kaujas. Vēl spēlētāji ātri pamanīs, ka katra cīņa izspēlējas vairāk vai mazāk vienādi. Tuvcīņas un rūnu izmantošanas kombinācija situāciju neglābj, šis mehānisms aizvien ir vienveidīgs un ātri apnīk. Pretinieku ir daudz, un šī novecojusī sistēma visu padara tikai sliktāku. Nākas pretiniekus lenkt, lai pakāpeniski no tiem atbrīvotos pa vienam, līdz kājas stāv tikai spēles galvenais varonis. Sākuma liekas forši, taču drīz vien attopies darot vienu un to pašu.

Did i ever tell you the definition of insanity ?

Spēlētāji, kurus vairāk interesē Rune II RPG elementi,arī būs vīlušies – spēle šķiet nepabeigta! Personāža līmenis tiek paaugstināts, nogalinot ienaidniekus, pabeidzot misijas un nolasot tekstus no glifiem, kas izmētāti pa karti. Bet līmeņa paaugstināšana nedod neko daudz – paaugstina veselības, izturības un citus rādītājus. Papildus spējas ir maz un tās atrodas tālu viena no otras,attīstības kokā. Daļu no spējām vispār var izmantot tikai retu reizi, jo tām ir pamatīgs taimeris virsū. Taupi tās īpašam brīdim, bet tas tā arī nepienāk. Spēlē ir daži no nogurdinošākajiem žanra aspektiem, piemēram, nepieciešamība pēc ieroču un bruņu izveides kā arī to degradēšanās, kas ir zibenīgi ātra. Spēlētājam pastāvīgi vajadzēs ugunskuru, lai pagatavotu gaļu, un viņam ir rūpīgi jāizmanto Longhouses jeb mājas, kuras var uzbūvēt noteiktās vietās, nocērtot pietiekamu daudzumu koka.

Ieroči ātri kļūst vāji, pat tie, kas šķiet jaudīgi, tāpēc spēle ātri kļūst apnicīga. Lielākā daļa spēles kampaņas tiek pavadīta meklējot ieročus, kas ir pietiekami spēcīgi, lai uzvarētu gala cīņā, un resursus pietiekamā daudzumā, lai garantētu izdzīvošanu. Līdzīgi kā ar Breath of the Wild pret bosiem var cīnīties uzreiz, taču, ja šī spēle jums deva brīvību un spēju viņu reāli pieveikt, tad Rune II ķircina Jūs ar neuzvaramu cīņu, pie kuras nāksies atgriezties atkal un atkal. Tracinoši. Un es esmu Rogue-like spēļu piekritējs… kurš var pie pareizas pasniegšanas un motivācijas stundām darīt vienu un to pašu …

Lielais ļaunais, protams, ir Loki, kurš plāno ievilkt Midgaru tumsībā, īstenojot Ragnaroku. Jūs esat vienīgais, kurš var nostāties viņa ceļā. Ziemeļu kareivis, kuram ir piešķirts jūsu izvēlētā dieva spēks: Tora, Odina vai Helas. Katrs piedāvā savus plusus un spējas. Dievi arī izteiks savus komentārus, kamēr spēlētājs ceļos apkārt pasaulei, meklējot dažādus artefaktus. Tie ir nepieciešami, lai atvērtu portālu pie Loki, taču gluži tāpat kā kaujas mehānismi, šis process ir visai apnicīgs un truls.

Taika Vaitsa Thor: Ragnarok parādīja konflikta pusi, kas ir dzīvelīga un krāšņa. Arī tumšāks un “piezemētāks” PS4 God of War bija pilns ar apburošiem varoņiem un misijām. Rune versija skandināvu apokalipsei ir visai blāva un neinteresanta. Atsevišķi elementi ir iekļauti tikai ķeksīša pēc. Pasaules stāsts tiek stāstīts caur dievību pamācošiem stāstiem. Te gan vēlos uzslavēt balss aktieru darbu. Midgaras upes, kanāli, ezeri un salas ir pelēkas un neizteiksmīgas, un tās iemītnieki, pareizāk sakot AI – dumji.

Ne viss ir slikti! Rune II īpaši izceļas ar co-op. Spēlējot kopā izdodas nedaudz pievērt acis uz briesmīgo kaujas mehānismu un garlaicīgo pasauli. Ar draugiem vai nejaušiem spēlētājiem var apvienoties grupās no 2 līdz 4 spēlētajiem, un cīnīties pret Loki kā komanda. Komanda veiks vairāk vai mazāk tās pašas darbības, klīstot apkārt, vācot artefaktus, cīnoties ar monstriem un mini-bosiem. Spēle komandā pat ar vairākiem draugiem maz ko maina, tomēr kompānijā jautrāk! Kas attiecas uz Deathmatch spēles režīmu – to gan labāk ignorēt. Ir labākas šada tipa PvP spēles, kā piemēram For Honor.

Vērtējums

Pēc 19 gadiem, Rune II sagādā pamatīgu vilšanos oriģinālās spēles faniem. Varbūt iemesls tam ir fakts, ka līdzīgas spēles ir pamatīgi attīstījušās, bet Rune II izmanto to pašu formulu, ko 19 gadus atpakaļ. Rune II ir spēle, kas iestrēgusi pagātnē, bet pat skandināvu senči, kas dzīvoja pirms tūkstošiem gadu ir pelnījuši kaut ko mazliet labāku un daudz pārdomātāku…