“The Elder Scrolls IV: Oblivion” rīmeiks “Skyrim” dzinī (“Skyblivion”) spēlētājos izraisījis patīkamu satraukumu jau kopš tā izziņošanas. Pieminēšu tiem, kas nezina, ka šis rīmeiks ir fanu darbs un “Bethesda” tā izstrādē nav iesaistīta.

Pēc “Fallout 76” fiasko aktualizējusies diskusija par nākamās “The Elder Scrolls” daļas drošību kompānijas rokās. Vai tik tiešām būtu iespējams tik ļoti iemīlētās spēļu sērijas reputāciju salaist grīstē, ka spēlētājiem par franšīzi būtu jāaizmirst? Jāaizmirst par franšīzes turpinājumu un jāpaļaujas uz fanu veikumu jau piedzīvoto spēļu pārstrādē?

“The Elder Scrolls” spēļu sērija kļuva par vienu no komerciāli veiksmīgākajām franšīzēm tieši 7. videospēļu konsoļu paaudzē. Popularitātes iemesls – 4. un 5. ievade sēriju darīja zināmu un salīdzinoši pieejamāku “mainstream” auditorijai.

2018. gada E3 ietvaros “Bethesda” ar treileri oficiāli atklāja, ka darbs pie nākamā “Elder Scrolls” notiek! BET…..tajā pašā konferencē spēlētāji tika padziļināti iepazīstināti ar videospēli, kas kopējo skatu uz kompāniju kardināli mainītu. Mantkārība darīja savu, un kopš “Fallout 76” ir pamats bažām par nākotnes spēļu kvalitāti.

Šeit nu nāk talkā “Skyblivion”, kur fanu kaislība pret spēli sasniedz jaunu līmeni. Izmantojot sevis pārstrādātus “Skyrim” objektu modeļus, tekstūras, taps lielākā fanu modifikācija jeb mods “Elder Scrolls” spēļu vēsturē (lielāks būs vienīgi “Skywind”, bet tā relīze nepiedzīvos dienas gaismu pārskatāmā nākotnē un par to pastāstīšu citu reizi).

Runājot par oriģinālo “Oblivion”, svarīgi pieminēt, ka šī ievade piedzīvoja relīzi 2006. gadā, attiecīgi, nav nekāds brīnums, ka spēlētāji ar lielāko prieku apmeklētu Impērijas (šajā gadījumā frakcija) pārvaldīto provinci jeb kontinentu “Cyrodiil” vēl vienu reizi, it īpaši “jaunā” dzinī. Iegremdēšanās saistošās atmiņās un nostaļģijas simpātiju uzkurināšana – kas var būt labāks par to.

Imperiāļu rases dzimtā zeme iemīlēta tās faunas, floras, dažādo iekšzemiešu un atspoguļotā laika perioda (“The Elder Scrolls” laika līnijā) dēļ. Man personīgi ļoti patīk “Oblivion” pasaules atmosfēra – miers un klusums, kas mijiedarbojas ar negaidītām vētrām un dēmonisku spēku iekļūšanu provincē. Tajā pašā brīdī pasaule liekas tik tuva mūsu realitātei, ka pavadīt laiku tajā ir viens liels atvaļinājums. Arī tēlu izcelsmes stāsti ir diezgan iespaidīgi (neskatoties uz tikai ~13 balss ierakstu aktieriem), kā arī komunikācija ar tiem atklāj milzum daudz informācijas par kontinentu, dievībām, sarežģīto dzīvi, politiku. Spēle tik tiešām revolucionāra savam laikam.

Rīmeiks piedāvās visu, ko jauna spēle piedāvātu, tikai jau ar zināmu stāstu, kvestiem un pasauli. Izstrādātāji arī piedāvās sevis izstrādātu spēles saturu – kvestu un iespējams bruņu un ieroču izskatā. Tas viss tik tiešām izklausās fascinējoši un, ņemot vērā, ka izstrāde pie modifikācijas notiek nu jau nepilnus 8 gadus (starp citu, ja Tev ir kādas tehniskas dotības un interese ņemt dalību projektā, spied šeit un iespējams projekts kļūs pieejams publikai ātrāk), skats uz pilnu, optimizētu relīzi ir pavisam pozitīvs. Turpretī “The Elder Scrolls VI” ir pilnībā miglā tīts projekts, un neko vairāk kā to, ka pie tā tiek strādāts, mēs nezinām. Lūk arī “Skyblivion” tīzeris:

Vai arī Tu liec lielākas cerības uz “Skyblivion”? Vai tomēr uzticies “Bethesda” un skaties uz “The Elder Scrolls” nākotni gaišāk nekā vairākums fanu? Izsaki savu viedokli komentāru sadaļā.