Spēles kodu apskatam nodrošina BANDAI NAMCO Entertainment

Pēc nepilnu 2 gadu pauzes esam saņēmuši 2. daļu MHA (My Hero Academia) videospēļu franšīzē. Kad runājam par turpinājumu jeb nākamo spēles daļu videospēļu industrijā, sagaidām vienlaicīgi gan dažādus uzlabojumus, gan, balstoties uz uzlabojumiem, centienus jaunu spēlētāju piesaistīšanā. Cik tad ļoti “My Hero One’s Justice 2” ir labāka (vai sliktāka?) par tās priekšgājēju un kā veicies ar jaunu spēlētāju piesaisti?

Varu jau sākumā droši sacīt, ka uzlabojumi ir! Bet diemžēl uzdūros arī pāris nepatīkamām problēmām un trūkumiem. “My Hero One’s Justice 2” papildina piedāvāto tēlu klāstu, piedāvā jaunu sižetu un atgriežas ar vizuāli iespaidīgo cīņu sistēmu, taču vienlaicīgi mums tiek piedāvāts nekonsekvents un neveikls kameras izvietojums, kā arī aktuāls ir angļu valodas dublējuma trūkums sižeta atklāsmē.

Izstrādātājs: Byking
Izdevējs: Bandai Namco Entertainment
Relīze: 2020. gada 13. marts
Cena: €49.99

Tiem, kas nav pazīstami ar My Hero One’s Justice, – tā ir 3D arena-fighter spēļu sērija, kas bāzēta uz viena no diskutabli populārākajiem anime šoviem (eksistē arī manga ar tādu pašu nosaukumu) “My Hero Academia”. “Cīņa starp labo un ļauno” stila sižets, spilgtas epizodes, neveikli dialogi un spoži tēli ir tipiski MHA franšīzei un anime žanram kopumā.

My Hero One’s Justice

Arī “My Hero One’s Justice” un “My Hero One’s Justice 2” sastopami eksplozīvie MHA pamatelementi. Abas daļas ir bagāts papildinājums anime šovam. Tās dod ieskatu notikumos starp epizodēm un/vai sezonu pārtraukumiem, vienlaicīgi nezaudējot kanonismu. Kas tad šoreiz sastrādāts ar supervaroņiem piepildītajā pasaulē?

Cīņa starp labo un ļauno

Akadēmijā (bez pārsteigumiem) radusies jauna krīzes situācija un uz “spēles” likta supervaroņu “triku” jeb spēju (MHA universā katram varonim ir sava niša, kas izpaužas unikālas supervaroņa spējas veidā) eksistence. Studentiem tā ir nu jau kārtējā iespēja pierādīt sevi un, “garām ejot”, izglābt pasauli. Mēs sekojam centrālajam spēles varonim – Izuku Midoriya. Tā kā viņš savu “triku” vēl līdz galam izstrādājis nav, ārkārtas situācija ir netīšs iegansts tā izkopšanai. Studentu, labo supervaroņu un ļauno spēku pasaules sadūrušās.

Izuku Midoriya – franšīzes galvenais varonis

Spēles notikumi risinās starp 2.sezonas beigām un 3.sezonu. Laika līnija, kas izstrādātājiem atļauj diezgan brīvi izpausties. Turpretī spēlētājiem, ja vispār nav nekādu zināšanu par MHA, noteikti iesaku noskatīties vismaz šova 1. sezonu. Pirmkārt, šovs ir tīri kvalitatīvs un izbaudāms, otrkārt, tēlu iepazīšana ļaus izprast viņu individuālo izcelsmi, kā arī saprotamāki būs to motīvi un ekscentriskās rakstura īpašības.

Izuku ir dilemmām un iekšējiem morāļu konfliktiem apvīts personāžs, tāpēc notikumu attīstības gaita un tēla izaugsmes piedzīvošana ir visai interesanta. Kā rakstīju pirmajos iespaidos – “lai gan stāsts nav nekas neiedomājami pārsteidzošs, tas ir pietiekami labi izpildīts” – tieši tā arī jutos beigās. Interese par MHA un tipiskā “kas notiks tālāk” ziņkāre ļāva viegli nonākt līdz beigām.

Pie beigām, atskatoties atpakaļ, prātā momentāli iešāvās 2 domas, kā spēlēšanas pieredze varētu būt bijusi labāka. Ļoti prasījās, lai 2. daļa tiek dublēta angļu valodā un sižets tiek pasniegts citā manierē.

Sižeta informācijai kritiskas sarunas, tie būtu dialogi vai monologi, dažubrīd notiek cīņu laikā. Sanāk tā, ka man nav laika pievērst uzmanību cīņai, jo ir JĀLASA subtitri. MHA šovs pastāv jau 4. gadu, kas, starp citu, ir dublēts, vai tiešām nav ticība lielākai rietumu auditorijas pievilināšanai ar spēles sarunu audio tulkojumu? Protams, ir subtitri, bet nav iespējams koncentrēties gan lasīšanai, gan cīņām vienlaicīgi!

Tad ir stāsta pasniegšanas maniere. 90% stāsta tiek pastāstīts caur komiksam raksturīgu paneļu pārvietošanos, bet atlikušos 10% tiekam palutināti ar kinematogrāfiskiem video. Pārdzīvojums tajā, ka šie video ir tik tiešām labi producēti, bet to vietā lielāko spēles laiku pavadām pie dažādu “Windows Movie Maker” izveidotu bilžu slaidrādēm. Ja es būtu gribējis neciešami lasīt, noteikti būtu MHA mangu palasījis.

Krāšņās anime cīņas atgriežas

Visiem zināms, ka anime raksturīgs over-the-top notikumu atspoguļojums. Cīņām, dramatiskiem momentiem un pat dialogiem tiek piešķirts asums, lai nospēlētu uz skatītāju emocijām. My Hero One’s Justice sērija nav izņēmums.

Līdzīgi kā 1. spēles daļā atgriežamies pie specefektiem bagātām cīņām. Testosterona deva no vizuāli brutālajām ainām efektu ziņā ļaus katram sajusties kā supervaronim (kaut kas “IGN” stilā, bet frāze pārāk laba, lai to neizmantotu :D). Ja kādreiz esi vēlējies ar parastu dūres sitienu izraisīt ugunsgrēku vai iespraust pretinieku ar galvu sienā, tad es tevi nesaprotu, bet “My Hero One’s Justice 2” sniedz tādu iespēju uz visiem 100%.

Arī dažādās arēnas, par kurām es pirmajos iespaidos nebiju apmierināts to vienveidības dēļ, piedāvā iznīcināmu apkārtni ikviena vajadzībām. Vienveidības ziņā ņemu savus vārdus atpakaļ, (pirmajos iespaidos nebiju uzkrājis pietiekamu spēles laiku) arēnas jūtas pietiekami unikālas un krāsu palete ir tāda, kādai tai jābūt.

Pašas cīņas tehniski sastāv no vairāku dažādu sitienu – parastie, pretdarbības (counter) un nebloķējamie – veikšanas, precīzas laika nolasīšanas un pretinieku gājienu uzminēšanas. Šī stila cīņas nosauktas par “akmens, šķēres un papīrs” bērnības spēles ekvivalentu. Un tik tiešām tādi būtu MHA kautiņi, ja vien nebūtu dažādie tēli un to “triki”.

Pirms nonākam pie tēliem, piebildīšu, ka dažreiz nekonsekventi un neveikli kameras skatupunkti cīņu laikā traucē iegūt kāroto uzvaru. To gan nav daudz, patiesībā tādi tikai gadās, ja spēle izdomā parādīt, kas notiek zem kartes jeb kas “lācītim vēderā”. Tomēr, ja kādā brīdī gadās tāda šaize, ir nepatīkami zaudēt cīņas spēles dēļ, īpaši PVP situācijās.

Visuvarena personāžu izvēlne

Pirms spēles uzsākšanas izvēlamies 3 tēlus – 1 galvenais un 2 blakussēdētāji. Blakussēdētājus izsaukt var, lai pārtrauktu nāvīgās pretinieku kombinācijas.

Izpildot dažāda veida sitienus vienu pēc otra, veidojam kombinācijas. Tēlu ir daudz, tātad arī iespējamo kombināciju ir mežonīgi daudz. Kopumā “My Hero One’s Justice 2” iekļauti ~ 40 tēli, kas ir veselas 2 reizes vairāk kā 1. daļā, un kuru skaits varētu pieaugt līdz ar jauna satura parādīšanos DLC formā.

Spēles cīņu parastos sitienus un kombinācijas, līdz ar to arī visu spēles gaitu, salauž “triki”. Katram personāžam ir slepens ierocis, kas var nākt talkā bezpalīdzīgākajos brīžos. No super garas mēles vai uguns/ledus kombinācijas līdz pretinieku tēlu fizisko ķermeņu klonēšanai un siekalu spļaušanai – amizantu, spēcīgu spēju un personāžu ir daudz.

Ņemot vērā, ka varoņu ir tik daudz, katrs no tiem ir ar savu grūtības pakāpi. Pie dažiem ir vieglāk adaptēties, bet citiem, lai tos kārtīgi iemācītos, jānodrošinās ar krietnu pacietību. Viens varonis var būt perfektā balansā starp tuvajiem un tālajiem uzbrukumiem, kamēr ar otru, lai cīņā saglabātu līdzvērtību, jāievēro (līdzīgi kā 2020. gadā lielveikalos) 2-3 metru distance.

Spēlē pieejamas arī dažādas pielāgošanas iespējas. Vari saģērbt un izgreznot pašu tēlu, atrādīt citiem spēlētājiem savu sasniegumu plāksnīti un pat nomainīt dažādas frāzes uz tās. Opcijas tiek atslēgtas līdz ar panākumu gūšanu spēles režīmos.

Tiešsaiste un bezsaiste

“My Hero One’s Justice 2” iepakojumā pieejami vairāki spēles režīmi. Zem tiešsaistes pieejami tādi kā “ranked”, parastais PVP un arī “event”. Pašlaik “event” gan ir parastu (ko izdarīt cīņā) uzdevumu veidā, bet nevaram zināt, varbūt nākotnē izstrādātājiem padomā ir kas cits, piemēram, PVPVE.

“Ranked” režīmā cīnāmies par punktiem un pakāpjamies publiskā reitingā. Šim noteikti nepieciešams padziļināti apgūt kādu tēlu vai tēlus, jo konkurence ir liela. “Ranked” brīnumainā kārtā izrādījās viens no jautrākajiem režīmiem priekš manis, tāpēc ka tajā ieraudzīju cik delikāta cīņu sistēma ir īstenībā. Izpildīt nekļūdīgas 20 – 50 sitienu kombinācijas ir grūti, bet, kad beidzot izdodas, tās sniedz lielisku sajūtu.

Lai 50 sitienu kombinācijas izdotos, nepieciešams būt izcilam visos cīņas elementos

Problēma ar visiem tiešsaistes režīmiem ir lēnais matchmaking’s un šad tad sliktais savienojums. Mūsu reģionā spēlētājus atrast ir salīdzinoši komplicēti. Regulāri var nākties gaidīt savas -padsmit minūtes un restartēt meklēšanu.

Bezsaistē režīmu variācija ir lielāka. Piemēram, atgriešanos piedzīvo misijas, bet klāt nāk jaunais arkādes režīms. Misijās, kā jau iepriekšējā My Hero One’s Justice spēlē, veidojam sevis izvēlētu/nolīgtu varoņu aģentūru un ejam cauri dažādiem neliešu apkarošanas posmiem. Atkarīgi no tā, cik labi norit pilsētas nemieru cēlāju likvidēšana, iegūstam vai pazaudējam rekrūšus. Par nelaimi šis režīms pats par sevi diezgan ātri kļūst pārāk vienveidīgs un motivācijas trūkums liedz turpināt pievērst uzmanību misijām.

Jaunā arkāde (“Arcade”) katram spēles varonim piešķir iepriekš noteiktu sarakstu ar cīņām un pretiniekiem. Tajās izvēlamies savu trio un piebeidzam 5 pilnas cīņas sev vēlamā secībā. Kad tas ir izdarīts, ir iespējams atslēgt jaunus dialogus starp tēliem, kas ir mazs prieciņš visiem MHA faniem. Citādi režīms vairāk neko nepiedāvā.

Bezsaistē vēl pieejamas “brīvās kaujas” un jau aprunātais stāsta režīms. “Brīvās kaujas” ir parastas cīņas, kurās brīvi izvēlies savus varoņus un pretinieku, tas būtu CPU vai īsts cilvēks, un dodies kārtīgi izārdīties. Par stāstu jau visu izstāstīju, tikai aizmirsu pieminēt, ka tas ir sadalīts divās daļās – tiek spēlēts 50/50, tas ir, gan no varoņu, gan neliešu skatupunktiem. Godīgi sakot, ideja ir tik tiešām laba, un man patika, ka tiku pie divu pušu redzējumiem. Tas ir tāds mazais pluss manā ‘pros and cons’ pierakstā.

Vērtējums

Bez domstarpībām “My Hero One’s Justice 2” ir pieklājīgs uzlabojums 1. daļai, tomēr, ja neesi anime vai mangas cienītājs, 2. daļa nesniedz neko ievērības cienīgu jaunpienācējiem. Nedublētais stāsta režīms jaunu seju pievilināšanā arī galīgi nepalīdz, un pārējie režīmi vai atjauninātie jeb ielāpītie varoņi būs patīkams svaigais gaiss tikai visiem jau esošiem franšīzes faniem.

Kā 3D arena-fighter videospēle, “My Hero One’s Justice 2” var būt jautrs nedēļas nogales pavadīšanas laiks ar savējiem, taču tas nepavisam nebūs nākamais fighting žanra hīts, ko man personīgi ļoti būtu gribējies pieredzēt. Beigu beigās tā ir anime spēle attiecīgā anime šova faniem!