Bethesda tik tiešām ir apņēmības pilni izlaist Skyrim pilnīgi uz jebkuras platformas. Man mājās jau kādu laiku mētājas vairāki Echo Dot, un nolēmu spēli izmēģināt. Vai šī pieredze ir kaut tuvu tam, ko piedāvā oriģinālā Skyrim versija?

Izstrādātājs: Bethesda
Izdevējs: Bethesda
Relīze: 2018. gada 10. jūnijs
Cena: bezmaksas

Skyrim Very Special Edition nesatur pilnīgi nekādus sižetiskos elementus no oriģinālā stāsta. Nav Ulfrika dumpja, nav Alduina, nav vispār nekāda stāsta. Par spīti tam, šī spēles versija lieliski simulē to, ar ko spēlētājs pavada ļoti daudz laika PC versijā – kaudze ar sidekvestiem, kuri pamatā ir “aizej tur, atnest to”. Šie sidekvesti tad arī ir spēles geimplejs un tas arī tas, ko visu laiku tu darīsi. Bez apstājas. Tik ilgi cik pietiks pacietības. Neko citu. Tikai sidekvesti. Lūk izcila diagramma, kas lieliski parāda šo kvestu struktūru:

Kādēļ lai Tu šo brīnumu vispār spēlētu, ja tam pat nav īstu beigu? Tieši tā paša iemesla pēc, kādēļ Tu pildi sidekvestus jebkurā citā spēlē.

Katrs kvesta sniedzējs atšķiras. Vizualizēt gan nāksies pašam. Arī pazemes jeb dungeons un to pretinieki atšķiras. Veltot laiku šiem kvestiem tiec arī apbalvots ar lielāku līmeni, spēku un labāku inventāru. Tie sniedz izaicinājumu.

Pastāv bažas, ka kvesti varētu apnikt, jo to struktūra ir vienāda, taču tā nebūt nav! Tie katrs tiek veidoti no nejauši izvēlētiem elementiem, kā piemēram lokācija, NPC rases, dažādi briesmoņi, priekšmeta veids kas jāatrod.

Es šos kvestus varu spēlēt ļoti ilgi. Parasti apnikums piezogas tikai pēc kāda ceturtā kvesta. Pieredzi noteikti papildina arī visai smieklīgie joki, kas izsaka piezīmes par spēles elementiem.

Kas attiecas uz geimpleju – tas ir visai inovatīvs. Mums ir iespēja uzbrukt pretiniekam ar zobenu, maģiju vai uzbļaut. Vel pastāv iespēja bēgt, bet tas ir priekš tiem, kas nav pārāk pieredzējuši šāda tipa spēlēs.

Kauju dinamiskāku padara tas, ka dažiem pretiniekiem ir imunitāte pret konkrēta veida uzbrukumiem. Staigājošie miroņi piemēram ir imūni pret zobeniem, bet elementāļi imūni pret maģiju. Katru reizi, kad izmanto kādu no uzbrukumiem, Tu saņem pieredzes punktus pie tā, ļaujot to padarīt jaudīgāku.

Spēle ir tik advancēta, ka neskatoties uz Tavu līmeni un konkrētām prasmēm, tā pati izvēlas ar kāda tipa ieroci, vai kāda tipa maģiju Tu uzbrūc. Nevar pateikt Cast Fireball, tā vietā atliek teikt Cast Magic un spēle izvēlas ar kādu elementu Tu uzbrūc. Tas tikai papildina spēles pieredzi, jo nekad nevari zināt ko sagaidīt un katrs uzbrukums ir pārsteigums!

Vēlos arī paslavēt komandu kas veidoja audio celiņus! Izvēle neiekļaut nekādus skaņu efektus spēlē, manuprāt, tikai vēl vairāk uzlabo spēles pieredzi! Tā vietā, lai dzirdētu zobeņu šķindoņu, vai liesmu čaukstoņu, katru reizi, kad veic kādu darbību, Tu pats savā prātā vari izdomāt, kāda skaņa šo darbību pavada. Limits ir tikai Tava fantāzija! Esošo Skyrim skaņu celiņu un efektu portēšana uz šo versiju būtu tīrākais slinkums!

Vērtējums

Tātad vai spēle labi attēlo oriģināla atmosfēru? Es teiktu, ka jā! Jau pirmajās minūtēs tāpat tiek aizmirsts, ka pasaulei draud sens un ļoti bīstams pūķis un tā vietā spēlētājs dodas uz dažādām alām slānīt bandītus. Šī Skyrim versija lieliski attēlo to pieredzi. Spēlē ir lieliski mehānismi, kas šajā pašizolācijas laikā spēj aizpildīt garos, vientuļos vakarus!