7. maijā apritēs jau mēnesis kopš Valorant slēgtās betas izdošanas. Tas nozīmē tikai vienu – hakeriem ir bijis daudz laika izpausties. Riot ‘anti-cheat’ sistēmā – Vanguard, par kuras efektivitāti un klienta puses drošību uz doto brīdi varam izteikt tikai minējumus, atrasti vairāki vājie punkti. To uztvert varam tādā kontekstā, ka jau betā ir atrasti hakeri, un pēc nesenajiem ziņojumiem, to ir salīdzinoši daudz.

Kāds spēlētājs manipulējis ar spēles failiem un Nvidia grafiskajiem iestatījumiem, lai redzētu cauri indes mākoņiem (wall-hack). Šīs rīcības pierādījuma fotogrāfija tika publicēta reddit vietnē. Raksta diskusijā iesaistījās viens no Riot izstrādātājiem, sniedzot atbildi, ka notiek sadarbība ar Nvidia šādu ekspluatāciju likvidēšanā.

Tad atkal cits spēlētājs pieķerts lietojam ‘aimbotu’, kas ir pārsteidzoši, jo Vanguard sistēmas viena no prioritātēm ir tieši šādu haku novēršana. Šajā rakstā atkal iesaistījies Riot izstrādātājs, apstiprinot viena lietotāja aizdomas par tīšu šādu haku atļaušanu. Tāda veida atļaušana visticamāk skaidrojama ar informācijas (par izstrādāto haku) iegūšanas procesam nepieciešamo laika sprīdi.

Kopumā šādi haki var nozīmēt tikai vienu – ja pāris hakeri jau noķerti, noteikti ir vēl tādi. Vanguard haku noteikšanas sistēma ir populāra ar draivera-līmeņa piekļuvi datora kernelim, kas teorijā izklausās ‘spēcīgi’, bet arī nedroši. Ko darīt, ja tā, blakus drošības raizēm, nedarbojas tā kā vajadzētu? Riot apgalvo, ka ‘banu viļņi’ ienāk, un tas ir tikai laika jautājums līdz hakeri tiks atklāti. Turpretī par ‘anti-cheat’ sistēmas drošību kompānija ir tik pārliecināta, ka reālam sistēmas ‘caurumu’ atradējam tā pat gatava maksāt līdz 100,000$.

Hakeri pirmās personas šūteros bija, ir un būs, tomēr lielais jautājums ir – uz cik efektīvu pretdarbību ir gatavi spēļu izstrādātāji? Riot šajā ziņā ieņem vienu no pirmajām vietām, un cerēsim, ka Valorant šim apgalvojumam būs vēl viens liels pierādījums!