Spēli apskatam nodrošina PlayStation Latvija. Apskatīta ir PS5 versija.

Sackboy ir atgriezies ar jaunu piedzīvojumu un visticamāk tas liksies ļoti pazīstams. Ir uzpeldējis kārtējais lielais ļaunais un nu jāsteidz glābt pasaules. Daudzskaitlī. Protams to visu darot ļoti kolorītu personāžu kompānijā. Vienīgais šis nebūs tas Sackboy, ko iepazinām iekš LittleBigPlanet, MediaMolecule gara darbā. Nu tehniski tas ir tas pats, bet šo versiju izstrādā Sumo Digital un no 2D sideskrollera, spēle ir kļuvusi par klasiskāku 3D platformeri, labākajās Super Mario 3D spēļu tradīcijās.

Izstrādātājs: Sumo Digital
Izdevējs: Sony Interactive Entertainment
Relīze: 2020. gada 12. novembris
Cena: €59.99 par bāzes versiju

Līdzība ir acīmredzama

Šoreiz nāksies tikt galā ar Vex, ļauno klaunu. Ja Tev ir klaunu fobija – šai spēlei ar līkumu. Vex ir sagūstījis vairumu Craftworld iedzīvotāju un paverdzinājis tos. Vienīgais, kas pamanījās izvairīties no tā visa protams ir Sackboy. Mūsu galvenais varonis pamanās nozagt Vex plānus un nu centīsies tos izjaukt, lai glābtu savu un citas pasaules.

Spēles gaitā ceļosim starp piecām dažādām pasaulēm, pieveicot līmeni aiz līmeņa, meklējot dažādus apslēptus labumus tumšākajos un negaidītākajos nostūros, jo daži no tiem būs zilas lodītes, kuras būs nepieciešamas, lai atslēgtu bosu cīņas un varētu progresēt uz nākamo pasauli. Ar raķeti. Jā, Sackboy ir raķete.

Spēle vizuāli izskatās ļoti pievilcīga, īpaši uz PS5 konsoles. Ir paņemts viss labākais no LittleBigPlanet un tas viss ir pārveidots 3D pasaulē. Nintendo fani uzreiz vilks paralēles ar Super Mario 3D World, jo katrā līmenī būs vairāki atzarojumi, ko izvēlēties. Līmeņu karte arī ir ļoti līdzīga un darbojas gandrīz identiski. Papildus ir pieejams arī co-op līdz 4 spēlētājiem, taču pagaidām tas ir tikai lokāls un tiešsaistes variants būs pieejams kaut kad vēlāk. Atradīsim arī platākas, gandrīz arēnas tipa lokācijas, kurās cīnīties ar vairākiem mošķiem uzreiz. Uz papīra tā izklausās kā ļoti pazīstama formula.

Gluži vai kā Super Mario virspasaules karte.

Klasisks, bet ne pārāk aizraujošs stāsts

Man negribās skarbi kritizēt sižetisko spēles pusi, jo spēle tomēr ir orientēta uz jaunāka gada gājuma spēlētājiem, taču neko aizrautīgu sagaidīt neizdosies. Pavadošie personāži, lai arī raibi un vizuāli interesanti, sižetiski dara maz. Iekš Mario 3D (šeit runāju konkrēti par Galaxy un Odyssey) interesantu sižetisko elementu būs vairāk. Nevienu brīdi, ja neskaita bosu cīņas, nejūti šo ārkārtīgi svarīgo uzdevumu – glābt Craftworld.

Līmeņu dizains, lai arī lēnīgs, tomēr aizrauj

Līmeņu dizains ir gandrīz labs, ar pāris izņēmumiem. Pāris līmeņi būs pieskaņoti populārai licencētai mūzikai, kā piemēram Uptown Funk un pat Deivida Bovija Let’s Dance. Šie līmeņi ies vienā ritmā ar dziesmu un godīgi sakot, pat ja konkrētā mūzika nav īsti gaumes lieta, tos tik un tā ir patīkami spēlēt. Vienīgais, pie kā varētu piesieties ir tas, ka šie līmeņi “gaida” uz mūziku un otrādi. Ja netiksi pietiekami ātri līdz, konkrētā vieta dziesmā skanēs uz riņķi, kamēr netiksi tālāk un ja izdosies apsteigt dziesmu, līmenis “gaidīs” uz dziesmu, lai ļautu progresēt. Šo mūzikas triku izstrādātāji piekopa samēra bieži un ja godīgi gandrīz gribētos, lai tādi būtu visi līmeņi.

Vērojot pašu dizainu un kameras darbību, top skaidrs – tas viss ir veidots tā, lai četriem cilvēkiem vienlaicīgi būtu ērti spēlēt. Ja vien visas spēles par to aizdomātos. Līmeņu sarežģītība sākas ļoti viegli un apgriezienus tie uzņem visai lēni. Pirmo pasauli ir iespējams pabeigt ar aizvērtām acīm, gandrīz visur savācot zeltu, otrā jau kļūst manāmi grūtāka, bet pie trešās attopies periodiski izspļaujam kādu rupjāku vārdu, līdz spēles beigās reizēm sāc vilkt paralēles ar Demon Souls un domā vai tik labāk nebūtu pievērsties tai.

Ejot cauri šīm pasaulēm atradīsim dažādus “uzlabojumus” priekš Sackboy. Tie gan būs īslaicīgi, tikai konkrētajos līmeņos, taču varoņa arsenālā nonāks bumerangs, līme uz pēdām, kas ļaus staigāt pa sienām, izšaujams āķis, kas būs pazīstams LittleBigPlanet 2 spēlētajiem un pat lidzābaki. Šie elementi dod pamatīgu variāciju starp līmeņiem, katrs piedāvājot jaunus un savdabīgus izaicinājumus. Beigās tie tiks kombinēti kopā ar dažādiem izaicinājumiem iekš līmeņiem un ja patika oriģinālo LittleBigPlanet izaicinājumi, šis noteikti ies pie sirds. 3D elementi arī šajos straujajos un sarežģītajos līmeņos dod savu odziņu.

Lelle dara lelles lietas

Paralēli būs iespēja pielāgot Sackboy, atslēdzot dažādus tērpus un aksesuārus. Nu kā jau kārtīgai lellei pienākas. Pēc spēles pabeigšanas būs izveidojusies pamatīga kolekcija un tiem, kas vēlas papildus izaicinājumu būs pieejami arī papildus atslēdzami līmeņi. Lielu vilšanos gan sagādā fakts, ka vairs nav iespējas veidot un rediģēt savus līmeņus, kas bija liela daļa no LittleBigPlanet franšīzes. Nedaudz mazāka, bet tomēr vilšanās arī ir fakts, ka PS5 Dualsense opcijas šeit īsti netiek izmantotas pēc pilna potenciāla. Ņemot vērā, ka šī ir Sony ekskluzīva spēle, gribētos vairāk integrācijas. Šī ir viena no lietām, ko minēju iekš PS5 apskata.

Vērtējums

Turpinot vilkt paralēles ar Super Mario franšīzi, man personīgi Super Mario 3D World kā platformeris pie sirds negāja. 2D spēles likās foršākas. Taču tad piedzīvojām Galaxy sēriju un Odyssey, kuras bija izcilas. Domāju, ka priekš pirmā mēģinājuma ielauzties 3D platformeru žanrā, šis nav slikts piegājiens un es ceru, ka sekos nākamās, kas paturēs labās idejas un nesīs jaunas. Protams vēl ir jāņem vērā, ka šis nav MediaMolecule darbs. Ja kaut kādā brīdī spēlē parādīsies līmeņu redaktors, Sackboy: A Big Adventure noteikti izpelnīsies rekomendāciju no manis, kā ekskluzīva spēle, kuru IR jāpērk, taču līdz tam es teiktu – ieliekam spēli savā Wishlist’ā un gaidām kādu atlaidīti.