Hitman triloģijai beidzot ir pienākušas beigas ar IO Interactive jaunāko veikumu – Hitman 3. Savā Hitman 2 apskatā jau minēju, ka man šī triloģija ir pirmā saskare ar Hitman franšīzi, taču šo apskatu beidzot varu veidot sakot ka vairs neesmu iesācējs Hitman pasaulē. Uzreiz sākšu ar spoileriem apskatam – spēle ir ļoti līdzīga pirmajām divām. Tā ir uzlabota un attiecīgi labākā Hitman versija ko varam iegūt, taču ļoti, ļoti līdzīga. Man nepatīk atkārtoties, tādēļ tā vietā, lai pieskārtos spēlei globāli es to darīšu apskatot katru no jaunajiem līmeņiem individuāli. Paralēli aicinu iepazīties arī ar Hitman 2 apskatu šeit.

Izstrādātājs: IO Interactive
Izdevējs: IO Interactive
Relīze: 2021. gada 20. janvāris
Cena: €59.99

Dubai, UAE

IO Interactive zin kā veidot satriecošas un skaistas ainavas. Dubaja nav izņēmums. Šis ir episks sākums – miljardieru burziņš, debeskrāpji un uzvalki. Ja Aģentam 47 būtu mati, es teiktu ka atrodos Džeimsa Bonda spēlē. Ja šādu ilūziju ir iespējams uzburt iekš Hitman 3, atliek vien nepacietīgi gaidīt, ko IO piedāvās ar reālu Džeimsa Bonda spēli.

IO ir padarījuši labu darbu, lai palīdzētu iejusties jauniem spēlētajiem. Dubaja sākumā šķitīs ļoti ierobežota – īsti pieejas nekur nav. Tomēr sekojot sižetam, kas lieliski palīdz iedziļināties spēles mehānikās, izdosies pamazām piekļūt jaunām lokācijām. Kad stāsta daļa būs cauri, katru reizi šeit atgriežoties būs iespēja atslēgt arvien jaunas, vēl neapmeklētas telpas un slēptuves. Nemaz nerunājot par dažādajiem un visai radošajiem veidiem, kā tikt galā ar saviem mērķiem.

Dartmoor

Šis ir labākais līmenis no visas jaunās Hitman 3 triloģijas. Šoreiz Aģentam 47 ir iespēja iejusties detektīva lomā, lai atklātu slepkavību, kuru šoreiz gan nav pastrādājis pats.

Cenšoties daudz nespoilot – ir milzīga villa, kurā dzīvo pavecāka kundze ar savu visai plašo un savdabīgo ģimeni, kā arī lērumu sargu un kalpu. Viens no ģimenes ir ticis nogalināts un aizdomas krīt uz villas iemītniekiem. Hitman triloģija nekad īpaši nav izcēlusies ar sižetu, jo tas principā ir otršķīrīgs spēles konceptam – meklēt radošus veidus, kā tikt vaļā no mērķiem, bet šeit IO lieliski parāda ka tomēr ir spējīgi izstāstīt arī visai interesantu stāstu.

Uzreiz pēc iespaidīgā Dubajas līmeņa šis varētu likties visai garlaicīgs, taču tiklīdz sāc iedziļināties visā ko māja piedāvā sāc saprast cik daudzpusīga komanda strādā iekš IO Interactive. Tā nav parasta villa. Ir daudz dažādu slepenu kambaru un eju. Pati māja ir veidota apbrīnojami detalizēti. Šo līmeni ir vērts spēlēt atkal un atkal, kaut vai tāpēc ka ar vienu piegājienu neizdosies atklāt visus nolsēpumus.

Berlin

Berlīnes nelegālā reiva nostūris vizuāli būs “prastākais” no visiem līmeņiem, taču interesants no cita skatu punkta – šeit ir liels biezums cilvēku un mērķu ir daudz. Ceļā jauksies civilie, apsardze un arī nogalināmie.

Šeit valda lielāks haoss nekā citos līmeņos, jo nāksies veikli atbrīvoties no līķiem un bezsamaņā esošiem cilvēkiem. Pati karte izmēros arī ir krietni mazāka par pārējām. Šeit arī ļoti liels akcents tiek likts uz spēles kopējo stāstu.

Šeit ir iespējams visai pamatīgi izpausties slepkavošanā sākot no nejaušiem kritieniem ūdenī un beidzot ar augstasinīgiem šāvieniem pūli, kuru tik pat veikli izmanto, lai slēptos.

Chongqing

Ķīnas līmenis piedāvā to, kas Berlīnē pietrūka – daudz, daudz neona gaismu. Gandrīz kā tāda cyberpunk atmosfēra. Šeit ir visai dzīva pilsētas daļa, zem kuras slēpjas visai apjomīgs bunkurs. Klasiski. Bez bunkura arī ir laboratorija, kas nomaskēta kā pus sabrukusi daudzdzīvokļu māja, labākajās Half Life tradīcijās. Jau ar pirmo piegājienu izdosies redzēt daudz, taču, lai aplūkotu un izspēlētu visu nāksies to darīt vairākas reizes. Ļoti atmosfērisks un interesants līmenis.

Mendoza

Šeit sižets sāk ieņemt visai lineāru ceļu un personīgi man tas īpaši nepatika. Es jau iepriekš teicu Hitman galvenais akcents nav stāsts, bet gan sandbox mehānikas – karte kurā vari īstenot savus mērķus kā vien gribi.

Par spīti tam, šeit aizvien ir dažādas variācijas mērķu likvidācijai. Argentīnas vīnu lauki atkal liek domāt par 007 filmām un man jau sāk likties ka visa Hitman 3 ir viens liels tīzeris tam, ko IO gatavo ar savu jauno spēli.

Vizuāli šī ir viena no skaistākajām kartēm, ko spēle piedāvā. Pat ja tā ir ikdienišķāka, es teiktu ka mākslinieciskais izpildījums ir tādā pašā līmenī kā Duabajas vai Dartmūras kartes.

Carpathian Mountains

Tik tālu viss ir lieliski – mums ir klasiska formula ar daudziem uzlabojumiem un nu esam klāt pie lielā fināla. Te sākās vilšanās. Sižetiski šis bija labs noslēgums spēlei. Es domāju ka lielākā daļa fanu būs apmierināti ar iznākumu, bet ne tajā ir problēma.

Vizuāli šis ir visai netipisks kartes dizains, ja atskatāmies uz iepriekšējiem veikumiem. Tas gan nenozīmē ka tas nav izdevies. IO atkal ir paveikuši labu darbu. Tomēr karte ir ārkārtīgi lineāra, kā rezultātā šeit ir maz vietas variācijai, jo 47 atrodas uz vilciena. Attiecīgi vienīgais virziens kur iet ir uz priekšu. Tas nav liels zaudējums, ņemot vērā to ko spēle piedāvā, bet neliela vilšanās jebkurā gadījumā. Īpaši spēlē, kuras lielākā burvība ir tās regulāra pārspēlēšana. Piedevām šo līmeni var iziet konkrētā rembo stilā ar kārtīgām apšaudēm.

Kopumā

Pie pirmās izspēles katrs līmenis aizņems aptuveni stundu. Tas nozīmē ka spēle būs ļoti īsa tiem, kas to pabeigs un noliks malā. Parasti pirmā reize nāks arī ar lielu rokas turēšanu, ja vēlēsies līdz galam izprasts kas tad īsti notiek spēles stāstā. Cilvēki, kas iegādāsies spēli ar šādu mērķi būs vīlušies.

Kā jau iepriekš, arī šī spēle tā pa īstam atveras tikai pēc otrās vai trešās reizes katrā kartē, jo tad izdodas atslēgt lielāko daļu nepieejamo zonu, īsceļu un pat slepkavības ieročus. Darīt te noteikti būs ko. Vēl gribu norādīt uz to, ka spēlē ir pieejamas arī pirmās un otrās daļas kartes, protams ar noteiktumu ka esi tās iegādājies iepriekš un īpašs cepums IO par to ka meklē risinājumu PC spēlētājiem. Lai gan šāda situācija nebūtu izveidojusies ja netiktu pieņemts Epic ekskluzivitātes čeks. IO ir cītīgi pieturējušies pie lietām kas strādā un padara spēli labu, lēnām to uzlabojot. Tas ir liels retums mūsdienu sīkvelu pasaulē. Par to paldies. Šis ir cienīgs Aģenta 47 nobeigums. Protams līdz nākamajam rebūtam.